اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان خبر داد

وجود 101 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های هرمزگان

مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان از وجود 101 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های این استان خبر داد.

وجود 101 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های هرمزگان

احمد مرادی‌نژاد در حاشیه برگزاری جشن گلریزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات افراد نیازمند در تعالیم دینی، بیان داشت: انفاق و نیکو کاری از اعمال شایسته‌ای است که در دین مبین اسلام به آن سفارش فراوان شده است.

وی با ذکر این مطلب که زندانیان جرایم غیر عمد افرادی بدهکار هستند و نه بزهکار، افزود: فراهم کردن زمینه آزادی زندانی جرایم غیر عمد یک امتحان الهی است.

مرادی نژاد در ادامه به تشریح عملکرد ستاد دیه هرمزگان طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در سال گذشته به همت مسئولان و تلاش و همت افراد خیر و نیکو کار 204 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی میزان بدهی این افراد را بیش از 134 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از زندانیان آزاد شده طی سال گذشته 28 نفر با 10 میلیارد و 622 میلیون و 433 هزار و 854 ریال بدهی متعلق به شهرستان میناب است.

این مسئول در ادامه تعداد زندانیان جرایم غیر عمد در زندان‌های استان را 101 نفر اعلام کرد و با بیان اینکه میزان بدهی این افراد 72 میلیارد و 388 میلیون و 793 هزار و 656 ریال است، افزود: از بین این افراد 29 نفر به خاطر عدم توانایی در پرداخت دیه، 18 نفر به جهت مهریه و عدم پرداخت نفقه و 54 نفر نیز به علت صدور چک بلامحل که جنبه کلاهبرداری ندارد در زندان‌های استان هستند.

مرادی‌نژاد بیان داشت: حدود 54 درصد زندانیان جرایم غیر عمد استان را افرادی تشکیل می‌دهند که به خاطر صدور چک بلامحل به زندان افتاده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون 16 نفر به علت جرایم غیر عمد در زندان میناب بسر می‌برند، میزان بدهی این افراد را 9 میلیارد و 394 میلیون و 750 هزار و 936 ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد 9 نفر به علت تصادف و عدم توانایی در پرداخت دیه، یک نفر نیز به خاطر مهریه و شش نفر دیگر به علت صدور چک بلامحل در زندان هستند.

مدیر عامل ستاد دیه هرمزگان تعداد زندانیان آزادشده از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه را 55 نفر با 90 میلیارد و 555 میلیون و 124 هزار و 750 ریال ذکر کرد و افزود: از این تعداد 24 نفر را محکومان دیه و 31 نفر دیگر را محکومان مالی تشکیل می دهند.

وی در ادامه گفت: از مجموع زندانیان آزاد شده چهار ماهه نخست سال‌جاری 10 نفر با چهار میلیارد و 523 میلیون و 812 هزار و 412 ریال متعلق به شهرستان میناب است.

مرادی نژاد اضافه کرد: هزینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بیشتر به مدد و مشارکت خیرین و افراد نیکوکار و بخشی از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، بیمه، نقدینگی مددجو، تقسیط اعسار و وام بانک‌های عامل تامین می‌شود.

انتهای پیام/88004/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول