اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد

پرداخت ماهانه 11.5 میلیارد تومان مستمری در هرمزگان

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اعلام اینکه بالغ بر 25 هزار نفر مستمری بگیر در استان زیرپوشش این سازمان بیمه‌گر قرار دارند گفت: حدود 60 درصد از این جمعیت را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

پرداخت ماهانه 11.5 میلیارد تومان مستمری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی در نشستی با حضور اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، از این تشکل به عنوان پل ارتباطی بین سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیران یاد کرد و بر ضرورت تعامل همه جانبه دو مجموعه تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تاکید به لزوم پیگیری مسائل مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان و سفرهای تفریحی و زیارتی اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان افزود: در راستای تقویت تعاملات و رفع مشکلات بیمه‌ای، بانکی و درمانی مستمری بگیران آمادگی داریم تا جلسات ماهانه‌ای با اعضای هیئت مدیره کانون داشته باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ضمن تشریح دستاوردهای یک سال گذشته مجموعه تحت مدیریت خود اظهار کرد: طبق آمار موجود تا ابتدای تیرماه جاری، تعداد 47 هزار و 101 نفر مستمری بگیر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 25 هزار و 370 نفر مستمری بگیر اصلی و 21 هزار و 731 نفر مستمری بگیر تبعی هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مستمری بگیر اصلی در استان مربوط به شعبه دو تامین اجتماعی بندرعباس است که جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر مستمری بگیر را زیرپوشش چتر حمایتی خود دارد.

این مقام مسئول گفت: توزیع مستمری بگیران استان که جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر را شامل می‌شود، بیانگر این است که 59 درصد این جمعیت را بازنشستگان، 36 درصد را بازماندگان و 5 درصد باقیمانده را نیز از کار افتادگان تشکیل می‌دهد.

حیدری بلوکی تعداد کل بازنشستگان زیرپوشش تامین اجتماعی استان را بالغ بر 10 هزار نفر عنوان کرد و در ادامه از پرداخت بیش از 137 میلیارد تومان در قالب هزینه‌های بلند مدت (مستمری بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان) در سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه سال‌جاری نیز افزون بر 35 میلیارد تومان در قالب مستمری به افراد تحت پوشش استان پرداخت شد. 

نشست تامین اجتماعی هرمزگان

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: آنگونه که آمار نشان می‌دهد به طور متوسط ماهانه 11.5 میلیارد تومان به مستمری بگیران استان پرداخت می‌شود که کمترین رقم مستمری و مزایا 485 هزار تومان و بیشترین آن نیز 4 میلیون و 100 هزار تومان است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح بازنشستگی بیمه شدگان با 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 60 سال سن اشاره و خاطرنشان کرد: مدت زمان اجرای این طرح تا پایان سال 91 بود که بیش از 400 نفر از مزایای این طرح برخوردار شدند و مستمری افراد نیز بر اساس سابقه پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت می‌گردد، همچنین در سال گذشته،  128 مورد بازنشستگی پیش از موعد داشته‌ایم.

حیدری بلوکی همچنین بیان کرد: در راستای مصوبه هیئت وزیران و در اجرای مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی تمامی مستمری‌بگیران فعال تأمین اجتماعی اعم از بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان، افزایش 25 درصدی حقوق از ابتدای سال‌جاری تاکنون به عنوان معوقه محاسبه و در مجموع مبلغ 12 میلیارد تومان به حساب بانکی آنان واریز شد.

وی حداقل مستمری قابل پرداخت در سال‌جاری به میزان 4 میلیون و 871 هزار و 925 ریال عنوان و اضافه کرد: مستمری‌بگیرانی که دارای 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند و مجموع پرداختی آن‌ها در سال‌جاری از مبلغ 7 میلیون ریال کمتر است، مابه‌التفاوت مجموع دریافتی تا مبلغ فوق‌الذکر در وجه آنان قابل پرداخت است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان به افتتاح شعبه ویژه مستمری بگیران بانک رفاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اداره کل بر اساس برنامه‌های یکسال آتی در نظر دارد با همکاری بانک رفاه، شعبه ویژه دوم را نیز در شرق بندرعباس راه اندازی کند.

وی یادآور شد: تا اوایل تیرماه جاری جمعیتی بالغ بر 765 هزار نفر در هرمزگان زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار دارند که با توجه جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان، می‌توان گفت که حدود نیمی از هرمزگانی‌ها از خدمات این سازمان بیمه‌گر بهره‌مند می‌شوند.

در پایان این نشست، اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی استان به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات بیمه ای، بانکی و درمانی مستمری بگیران عضو این تشکل پرداختند.

انتهای پیام/2310/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول