اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه ماه رمضان

برگزاری طرح سجاده خورشید در کانون‌های شرق هرمزگان

مسئول دفتر منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد شرق استان هرمزگان از برگزاری طرح سجاده خورشید از برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ویژه ماه مبارک رمضان در سطح کانون‌های این منطقه خبر داد.

برگزاری طرح سجاده خورشید در کانون‌های شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مسعود جداوی، مسئول دفتر منطقه ویژه کانون ‌های فرهنگی - هنری مساجد شرق استان هرمزگان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع این طرح در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با ابعاد مختلف شخصیت نورانی امام سجاد و کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه در کانون های فرهنگی - هنری مساجد در حال اجراست.

وی افزود: موج آفرینی برای رغبت و مشارکت کانون ها در کنگره امام سجاد(ع)، ارتباط مستقیم با صحیفه سجادیه و معرفی این کتاب گرانقدر و تولید آثار در تمام زمینه ها در خصوص صحیفه سجادیه و امام سجاد(ع) از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

به گفته جداوی؛ صحیفه خوانی، اعتکاف علمی، بهره‌گیری از ظرفیت مبلغین در شرح ادعیه امام سجاد(ع) و معرفی سیره علمی و عملی آن حضرت، بخشی از برنامه‌های طرح "سجاده خورشید " است.

وی، تولید مجموعه‌های نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه، تولید نرم افزار و تبلیغات (چاپ بروشور، بنر، ارسال پیام کوتاه و پوستر) را از دیگر برنامه‌های طرح "سجاده خورشید" اعلام کرد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: در بخش تولید آثار هنری این طرح نیز شعر سپید، داستان کوتاه، تئاتر، سرود، نقاشی، مقاله، طراحی پوستر و تندیس، وبلاگ نویسی، حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه و طرح‌های ابتکاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های طرح سجاده خورشید، گفت: برگزاری جشنواره قرآنی به همراه صحیفه خوانی با حضور کانون‌های شهر میناب در کانون فرهنگی - هنری نبی اکرم، صحیفه خوانی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در زمینه مفاهیم صحیفه سجادیه و ارتباط ادعیه صحیفه سجادیه با مسائل روز در کانون فرهنگی - هنری زینبیه از جمله برنامه‌هاست.

جداوی، سخنرانی در زمینه سبک زندگی امام سجاد (ع) طی پنج شب و برگزاری مسابقه فرهنگی با طرح سؤال از بین مطالب سخنرانی و إهداء جایزه به برگزیدگان آن در کانون فرهنگی - هنری فرقان را از دیگر برنامه‌های این طرح معرفی کرد.

وی افزود: صحیفه خوانی و انتخاب کلیدی ترین پیام آن روز صحیفه و ارسال آن از طریق پیامک به اقشار مختلف در کانون فرهنگی - هنری بعثت و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در زمینه مفاهیم صحیفه سجادیه و زندگی نامه امام سجاد(ع) با حضور نوجوانان و جوانان در کانون علی بن الحسین(ع) از دیگر برنامه‌هاست.

جداوی، از بیان روزانه احادیث امام سجاد (ع) در کانون فرهنگی - هنری عرفات شهر هشتبندی خبر داد و گفت: پس از بیان حدیث روز، افراد پس از اندیشیدن درباره حدیث، نظرات خود را درباره پیام آن ارائه می‌کنند و در پایان ماه مبارک آزمونی از احادیث بیان شده به عمل می آید و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

وی افزود: برنامه صحیفه خوانی و بیان ابعاد مختلف شخصیت امام سجاد (ع) نیز همراه با مراسم افطاری شب 23 ماه مبارک رمضان با حضور مردم و مسئولان بخش هشتبندی در این کانون اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2310/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول