اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان خبر داد

ارسال 1500 اثر به جشنواره شعر کودک رضوی/ نشریه بقچه به بازار آمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: یک‌هزار و 500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کرمان ارسال شد.

ارسال 1500 اثر به جشنواره شعر کودک رضوی/ نشریه بقچه به بازار آمد

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کرمان یک‌هزار و 500 شعر رضوی از 30 استان دریافت شد.

وی بیان کرد: دبیرخانه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی پس از واگذاری این دبیرخانه به کانون پرورشی کرمان تشکیل و با ارسال فراخوان جشنواره به مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور و همچنین سایر نهادهای فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در کرمان هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، ترغیب کودکان و نوجوانان برای تولید شعر با موضوع رضوی و همچنین ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و دانش‌افزایی در حوزه ادبیات رضوی به‌ ویژه شعر عنوان کرد.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در چهار گروه سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود، ابراز داشت: استان اردبیل با 218 اثر، کرمان با 214 اثر و آذربایجان غربی با 178 اثر بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: پس از کُدگذاری شعرهای رسیده به جشنواره این آثار بدون نام خلق‌کننده اثر در اختیار داوران جشنواره قرار داده شد و پس از بررسی تمام آثار نفرات برگزیده انتخاب و معرفی می‌شوند.

این مسئول فرهنگی گفت: از هر رده سنی سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شود که در روز 19 شهریور همزمان با دهه کرامت طی آیینی با اهدای لوح و جوایز نقدی از برگزیدگان در کرمان تقدیر به‌عمل می‌آید.

گنجعلیخانی خاطر نشان کرد: بهترین آثار در قالب کتابی با عنوان «اشعار برگزیده رضوی» چاپ و همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی می‌شود.

بقچه منتشر شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از انتشار هفتمین شماره فصلنامه بقچه خبر داد و افزود: این نشریه با هدف معرفی فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ویژه اعضا و مربیان کانون در قالب یک نشریه منتشر می‌شود.

گنجعلیخانی بیان داشت: سه داستان کوتاه به نام‌های روباه زنگوله‌دار، باران و زنجیر سبز اثر فاطمه خانه‌زر عضو مرکز سیرچ، نرگس بلقری عضو کانون انار و عسل محمودی عضو مرکز چترود کرمان در هفتمین شماره «بقچه» به چاپ رسیده است.

وی افزود: همچنین اشعاری از مربیان و اعضای کانون پرورشی در این شماره بقچه منتشر شده است و ضرب‌المثل‌های انگلیسی، جدول، ساخت کاردستی خروس کاغذی، کانون در فصلی که گذشت، عکس دانش‌آموزان برگزیده کانون زبان کرمان، معرفی صنایع‌ دستی شهرستان رابر و خاطرات کانونی بخش‌های دیگری از نشریه بقچه است.

این مسئول ابراز داشت: نشریه بقچه که در قالب یک نشریه با صفحات تمام رنگی در 37 صفحه منتشر شده، شامل گفت‌و‌گو و دست‌نوشته است.

به گزارش فارس، مسعود گنجعلیخانی مدیر مسئول، طیبه شجاعی سردبیر و مژگان ابراهیم‌پور مدیر هنری نشریه بقچه هستند.                                     

انتهای پیام/80019/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول