اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد امام حسن(ع)

شب شعر آیینی در سنندج برگزار شد

شب شعر آیینی به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل بیت(ع) با حضور شاعران برتر استان در سنندج برگزار شد.

شب شعر آیینی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس حوزه هنری استان کردستان چهارشنبه‌شب در این مراسم از شعر به عنوان شیواترین زبان عالم نام برد و اظهار کرد: اگر شعر در راستای اهداف هدایت دینی قرار گیرد، شعری هدفمند و ارزشی است.

امین مرادی بیان کرد: حوزه هنری با هدف توجه به هنر دینی با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان این شب شعر را با حضور شاعران توانمند عضو کانون شعر حوزه هنری برگزار کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان همچنین از برپایی نمایشگاه پوستر با عنوان اسماءالحسنی در سنندج به همیت حوزه هنری استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز به مدت یک هفته در سالن سوره سینما بهمن آماده پذیرای علاقمندان است.

مرادی با تاکید بر دوری گزیدن شاعران از افراط و تفریط و در نظر گرفتن اعتدال در سرودن اشعار، اظهار کرد:‌ هنر باید در خدمت مردم باشد و شاعران قبل از هر چیزی توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی را مهم‌ترین اصل در خلق آثار خود بدانند و از این مهم غافل نشوند.

وی تصریح کرد: حکمت و اندیشه مهم‌ترین اصلی است که نباید در شعر نادیده گرفته شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن تقدیر از استقبال بسیار خوب شاعران کردستانی از این برنامه، افزود: برگزاری برنامه‌های اینچنینی و گرد آوردن شاعران در کنار هم اقدامی ارزشمند در راستای تشویق و ترغیب شاعران و همچنین استفاده آنان از تجربیات یکدیگر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در این مراسم از هنر و قشر هنرمند به عنوان یکی از ارزشی‌ترین مسائل در زندگی مردم فرهنگی استان کردستان نام برد و بیان داشت: کشور ایران شاعران و هنرمندان زیادی را در خود پرورانده که گذر زمان هیچگاه موجب کنهگی اثارشان نشده است.

حسن خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: زبان شعر به عنوان زبان گویا در بخش‌های مختلف زندگی مردم به نحوی مرتبط و تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان از آمادگی هلال احمر استان برای چاپ آثار شاعران با موضوع خدمات بشر دوستانه خبر داد.

گفتنی است در ادامه این مراسم که چند تن از شعرای آیینی استان اشعاری را در مدح و ثنای امام حسن مجتبی(ع) و دیگر موضوعات قرائت کردند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول