اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

مشکلات معلولان با دیدگاه‌های ترحم‌آمیز برطرف نمی‌شود

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: دیدگاه‌های نا‌درست جامعه سبب انزوا و گوشه‌نشینی درصد بالایی از معلولان شده است و مردم و مسئولان باید بدانند که مشکلات این افراد با دیدگاه‌های ترحم‌آمیز برطرف نمی‌شود.

مشکلات معلولان با دیدگاه‌های ترحم‌آمیز برطرف نمی‌شود

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دیدگاه‌های نا‌درست مردم نسبت به معلولان سبب افزایش آسیب‌پذیری این قشر شده است، اظهار کرد: درصد بالایی از مردم معلول را فردی نا‌توان و غیر‌مفید برای جامعه می‌دانند و با این دیدگاه فرصت زندگی کردن را از افراد معلولان سلب می‌کنند.

وی دیدگاه‌های نادرست جامعه را یکی از مهم‌ترین چالش‌های معلولان برای زندگی در میان مردم عادی دانست و اضافه کرد: رفتار‌های بسیاری از مردم با معلولان از روی ترحم و دلسوزی است، اما معلولان نیاز به ترحم ندارند و دولت و مسئولان باید از ابزار‌های حمایتی خود برای کاهش مشکلات این افراد استفاده کنند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: دیدگاه‌های نا‌درست جامعه سبب انزوا و گوشه‌نشینی درصد بالایی از معلولان موجود در سطح شهر‌ها شده است و مردم و مسئولان باید بدانند که مشکلات این افراد با دیدگاه‌های ترحم‌آمیز برطرف نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از معلولان به دلیل نگاه‌های ترحم‌آمیز و متفاوت مردم از حضور در جامعه و در میان مردم عادی صرف‌نظر می‌کنند، ادامه داد: مردم باید مشکلات و نا‌هنجاری‌های معلولان را برای حضور در جامعه درک کنند و با همراهی با مسئولان درصدد رفع چالش‌ها و مشکلات این افراد باشند.

عباسی بیکاری را به عنوان یکی از عمده‌ترین مشکلات معلولان در سطح جامعه دانست و تاکید کرد: نبود شغل مناسب برای معلولان سبب فقر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها می‌شود و با توجه به این مشکلات افراد معلولان در سطح جامعه حضور پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید زیر‌ساخت‌های اشتغال معلولان را فراهم کند، افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی باید سهمیه اشتغال معلولان را رعایت کنند و هر اداره‌ای باید 3 درصد از سهمیه اشتغال خود را به معلولان اختصاص بدهد.

انتهای پیام/63004/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول