اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

بهره برداری از 65 هزار کیلومتر راه در 8 سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی گفت: در هشت سال گذشته 65 هزار و 251 کیلومتر در کشور احداث شده و 48 هزار و 159 کیلومتر نیز در دست احداث است.

بهره برداری از 65 هزار کیلومتر راه در 8 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، علی نیکزاد عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه سنندج - همدان با اعلام این خبر گفت: این راه‌ها شامل راه روستایی، شهری و فرعی، بزرگراه، آزاد راه و راه آهن است.

وی با اشاره به اینکه طول راه‌های آسفالت روستایی در کشور در اول انقلاب 200 کیلومتر بوده است گفت: این میزان تا سال 84 به 45 هزار کیلومتر افزایش یافت که در دولت نهم و دهم به 101هزار و 289 کیلومتر ارتقا یافت.

نیکزاد رشد راهسازی تا سال 84 را 520 برابر نسبت به اول انقلاب اعلام کرد و افزود: این رقم در دولت احمدی نژاد به چندین برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح مسکن مهر تا کنون  تا کنون، عملیات اجرایی 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است گفت:از این تعداد 2 میلیون و 800 هزار واحد تحویل و یک و نیم میلیون واحد با پیشرفتی معادل 70 درصد در دست اجراست.

نیکزاد افزود: در سال 85 استان کردستان 310 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی با جمعیت بالغ بر یک میلیون و 440 هزار نفر بود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 90 هزار واحد مسکونی در کردستان در آغاز به کار دولت نهم و دهم گفت: در مقایسه این تعداد با آمار واحدهای مسکونی کردستان می‌توان گفت که 30 درصد خانه‌های موجود در کردستان در دولت نهم و دهم شروع شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی 64 هزار واحد از این واحد های مسکونی به پایان رسیده است و 26 هزار واحد از این واحدهای مسکونی در استان ، در دو برنامه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر  راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با احتساب زمین‌های رایگانی که به متقاضیان مسکن مهر واگذار شده و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی، هزار و 900 میلیارد تومان به متقاضیان کردستانی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در این سفر 260 میلیارد تومان طرح در کردستان بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/79009/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول