اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز خبر داد

راه‌اندازی مرکز تخصصی تفسیر قرآن در اهواز

امام جمعه موقت اهواز از راه‌اندازی مرکز تخصصی تفسیر قرآن در اهواز خبر داد و گفت: مجوز این مرکز قرآنی از قم گرفته شده و در سال تحصیلی جدید از بین طلاب عضو می‌پذیرد.

راه‌اندازی مرکز تخصصی تفسیر قرآن در اهواز

آیت‌الله محسن حیدری در اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: با برپایی نمایشگاه قرآنی در 14 شهرستان استان رشد و گسترش خوبی در جهت فعالیت‌های قرآنی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فضاهای فکری و معنوی قرآنی تأثیرگذاری خاصی بر جامعه دارد، افزود: مجموعه اقدامات فرهنگی تاثیر به سزایی در بین آحاد جامعه خواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی حرکت بسیار خوبی است، اما استقبال مردم در این دوره نسبت به سال‌های گذشته قدری کمرنگ‌تر به چشم می‌خورد.

وی اظهار کرد: قطعاً تأثیر مجموعه‌های عظیم فرهنگی نظیر نمایشگاه قرآنی به مراتب بیشتر از یک حرکت کوچک فرهنگی است.

حیدری از راه‌اندازی مرکز تخصصی تفسیر قرآن در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: مجوز این مرکز قرآنی از قم گرفته شده و در سال تحصیلی جدید از بین طلاب عضو می‌پذیرد. مدرک اخذ شده از این مجموعه معادل یک کار‌شناسی ارشد است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های قرآنی باید در سراسر استان دایر شود، افزود: معتقدم که نمایشگاه قرآنی باید در طول سال و در مناسبت‌های مختلف همچون ایام دهه فجر، میلاد شعبان و سایر مناسبت‌های دیگر برگزار شود، چراکه تأثیرگذاری آن در سطح جامعه بیشتر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه در نمایشگاه اهواز کتب کمتری در زمینه تفسیر قرآن ارائه شد، تصریح کرد: برای بالا بردن کیفیت نمایشگاه باید کتب و انتشارات تخصصی حوزه قرآنی در این نمایشگاه‌ها ارائه شود.

وی، اطلاع‌رسانی جهت برگزاری این نمایشگاه را در حد ضعیف دانست و افزود: برپایی تنها یک بار نمایشگاه‌هایی نمی‌تواند تمام نیاز جامعه را برآورده کند و باید به دفعات شاهد برگزاری نمایشگاه قرآنی و یا دیگر موضوعات باشیم.

انتهای پیام/2329/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول