اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‏ای استان سمنان:

بیش از 5 هزار سمنانی زیرپوشش آموزش‏های مهارتی قرار گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان گفت: بیش از پنج هزار نفر در این استان زیرپوشش آموزش‏های مهارتی قرار گرفتند.

بیش از 5 هزار سمنانی زیرپوشش آموزش‏های مهارتی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان، ابراهیم محمودی در دیدار با نماینده سمنان به مناسبت هفته مهارت و کارآفرینی، ضمن تشریح عملکرد و فعالیت‏های اداره کل در حوزه آموزش‏های مهارتی، به بیان خواسته‏ ها و نظرات خود پرداخت.

وی ضمن تبیین نظام جامع مهارت و فناوری و رویکردهای جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ‏ای کشور، به تشریح عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان در سال 91 و سه ماهه اول سال 92 پرداخت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‏ای استان سمنان با اشاره به کسب موفقیت‏های مختلف اداره کل در زمینه‏ های مختلف، کسب رتبه اول در ارزیابی شاخص‏های اختصاصی در طرح شهید رجایی و کسب رتبه برتر در امر اقامه نماز را از جمله موفقیت‏های این اداره کل برشمرد و به بیان اهم اقدامات و فعالیت‏های اداره کل در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پرداخت.

محمودی اظهار داشت: بیش از 822 هزار و 240 نفر ساعت در سه ماهه اول سال جاری در استان سمنان تحت پوشش آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای و مهارتی قرار گرفته ‏اند.

وی به ایجاد مشاغل خانگی و جذب مربیان حق‏ التدریسی توسط این اداره کل در سال 91 اشاره کرد و افزود: از 300 نفر سهمیه در نظر گرفته شده، 283 نفر معادل 95 درصد تحقق یافت که از این تعداد، 145 نفر در بخش مشاغل خانگی و بقیه از مربیان بوده ‏اند؛ در این خصوص برای سال 92 نیز 200 نفر سهمیه به این اداره کل اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان افزود: علاوه بر این در اجرای طرح آموزش مهارت به متقاضیان مشاغل خانگی این اداره کل در سال 91، بیش از پنج هزار نفر معادل 927 هزار و 583 نفرساعت را تحت پوشش آموزش‏های مهارتی قرار گرفتند که 738 هزار و 937 نفر موفق به کسب مجوز شدند.

محمودی گفت: برای کاهش نرخ بیکاری، باید نیروی انسانی مجهز به مهارت تربیت شود که قادر باشد علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور تبدیل کند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این منظور طرح بازار تا بازار به اجرا درآمده است تا بتوانیم به صورت عینی و ملموس جوانان جویای کار را با بازار کار آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان خاطرنشان ساخت: از همه مهم‌تر، تربیت افراد خلاق و کارآفرین است که بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های شغلی پایداری برای دیگران ایجاد کند.

محمودی بیان کرد: فنی و حرفه ‏ای با آموزش مهارت و حرفه به فارغ‏ التحصیلان دانشگاهی، کارجویان، دانش‏ آموزان و اقشار مختلف جامعه این فرصت را فراهم می ‏آورد.

وی بیان کرد: دنیا در بخش آموزش مهارتی خود سهمی را قرار داده است و کشور ما نیز نباید از سایر کشورها عقب بیفتد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول