اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان در مجلس:

آموزش‏های مهارتی در کشور باید رونق بیشتری یابد/ شیوه رتبه‏ بندی دانشگاه‏ ها درست نیست

نماینده مردم شهرستان‏های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‏های مهارتی و فنی و حرفه‏ ای باید رونق بیشتری در سطح کشور یابد.

آموزش‏های مهارتی در کشور باید رونق بیشتری یابد/ شیوه رتبه‏ بندی دانشگاه‏ ها درست نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان، علیرضا خسروی به مناسبت هفته مهارت و کارآفرینی، با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‏‏ ای استان سمنان در جمع کارکنان این اداره کل، بر اهمیت مهارت‏ آموزی و گسترش و ترویج آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای در سطح استان و کشور تأکید کرد.

خسروی برقراری ارتباط موثر بین صنعت و تولید را وظیفه فنی و حرفه‏ ای دانست و تصریح کرد: مبنای آموزش‏های آکادمیک و دانشگاهی بیشتر تئوری است و این دردی از صنعت دوا نخواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‏های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‏زمان با توسعه رشته‏ های دانشگاهی باید با تقویت جایگاه آموزش‏های فنی و حرفه ‏ای در صنعت، مشکلات صنعت و تولید را مرتفع ساخت.

خسروی، آموزش کارگران شاغل در صنعت ساختمان را یکی از مهم‏ترین راهکارهای افزایش کیفیت در این بخش خواند.

وی با اشاره به نقش برجسته آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای در این حوزه، تکمیل مربع ساخت و ساز را که متشکل از مسکن و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی است، بدون فنی و حرفه‏ ای غیرممکن و بی‏ فایده دانست.

نماینده مردم شهرستان‏های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دنیا در بخش آموزش مهارتی خود سهمی را قرار داده است و کشور ما نیز نباید از سایر کشورها عقب بیفتد.

وی گفت: بسیاری از تحصیل‏کرده‏ ها از مهارت‏های کوچک مورد نیاز زندگی روزمره برخوردار نیستند و این موضوع یک نقص بزرگ برای سیستم آموزشی کشور است.

خسروی تصریح کرد: رتبه‏ بندی دانشگاه‏ها نیز صحیح نیست؛ بلکه باید بر اساس فارغ‏ التحصیلانی که منجر به ایجاد اشتغال شده‏ اند، رتبه‏ بندی شوند.

وی عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان در واگذاری برخی فعالیت‏های آموزشی به بخش خصوصی را بسیار قابل تقدیر خواند و بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در ارائه آموزش‏های مهارتی تأکید کرد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول