اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان خبر داد

خدمت 160 خادم افتخاری در امامزاده عبدالله گرگان به زائران

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر گرگان گفت: در حال حاضر 160 خادم به صورت افتخاری در این مکان مقدس به زائران خدمت‎رسانی می‌کنند.

خدمت 160 خادم افتخاری در امامزاده عبدالله گرگان به زائران

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این تعداد خادم 100 نفر مرد و 60 نفر زن هستند و در کنار 10 نیروی ثابت ما کارهای نظافتی، کفشداری، پذیرایی و انجام برنامه‎های فرهنگی را در روزهای مختلف هفته از جمله مناسبت‎های مذهبی و ملی که زائران بیشتری به این مکان مشرف می‎شوند، انجام می‎دهند.

وی با اشاره به اجرای برنامه فرهنگی «آرامش بهاری» و «سوگواری یاس نبوی» و برگزاری مراسم‎های مختلف از جمله ویژه برنامه تحویل سال نو، برنامه‎های ایام رحلت امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم ویژه ماه رجب و رمضان اضافه کرد: «طرح نشاط معنوی»، محفل انس با قرآن، ولایت علوی کمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی، ویژه برنامه‎های هفته وقف، طرح تربیت حافظان قرآن و برگزاری سفره‎های ضیافت الهی به منظور پذیرایی از روزه‎داران و مستضعفان در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‎های این بقعه متبرکه بوده که با استقبال خوب شهروندان گرگانی، مردم خوب گلستان و مسافران همراه بوده است. 

امامزاده عبدالله گرگان در لیالی‎قدر میزبان عزاداران خواهد بود

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‎ها و همایش‎های مختلف با همکاری سایر ادارات و نهادهای دولتی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و سپاه از دیگر برنامه‎های فرهنگی است که در مناسبت‎های مختلف در این مکان اجرا می‌شود.

حسینی با اشاره به نزدیک شدن شب‎های قدر، اذعان داشت: مراسم‎های ویژه این ایام شامل محافل انس با قرآن، سخنرانی، مداحی و نوحه‎سرایی همچون سنوات گذشته با حضور قاریان، روحانیون و مداحان بزرگ برگزار می‌شود و مردم مومن می‎توانند این شب‎های پرفضیلت را در این مکان مقدس بگذرانند. 

ساخت و ساز در بخش‎های مختلف امامزاده عبدالله گرگان ادامه دارد

وی با اشاره به تعمیراتی بخش‎های مختلف امامزاده از جمله صحن و سرا، اذعان داشت: کاشی‎های شکسته بخش‎های مختلف از جمله دیوارهای شبستان، ایوان و محراب تعویض و مرمت شده و بخش زیادی از کاشی‎های رواق اطراف حرم تعویض شده و پیگیر ساخت زائرسرا و پارک زائر در جوار امامزاده عبدالله هستیم.

مدیر آستان امامزاده عبدالله گرگان با اشاره با فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‎اند امامزادگان و بقعه متبرکه باید به جایگاه‌های فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: هدف اصلی همه ما تحقق خواسته مقام معظم رهبری خواهد بود و برای رسیدن به آن همه تلاش خود را خواهیم کرد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول