اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیزاده خبر داد

برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) در 222 امامزاده مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) در 222 امامزاده شاخص مازندران برپا می‌شود.

برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) در 222 امامزاده مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: همه ائمه خیرخواه مردم بودند و خداوند برای اینکه انسان‌ها را هدایت کند پیشوا و رهبر برای آنان قرار داده و ائمه طاهرین پیشوایان دین انسان‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: قرآن کریم پیامبر را به عنوان اسوه حسنه معرفی می‌کند و ائمه معصومین هم مانند پیامبر الگوی تمام‌نما برای بشریت بوده و هر کس از آنان دور باشند گمراه خواهند شد.

وی با اشاره به صلح امام حسن(ع) گفت: شرایط دوران امام حسن اقتضا کرد که در صلح به سر ببرد و امام حسین با دشمنان پیکار نماید و این دو امام هستند.

علیزاده از مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن(ع) را سخاوت وجود آن امام بزرگوار برشمرد و تصریح کرد: سفره کریمانه امام حسن(ع) همیشه پهن بود و همه مردم به ویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می‌بردند و این سخاوت وجود باید برای همه الگو باشد.

وی از جمله برپایی مراسم اعیاد و وفات ائمه معصومان در امامزادگان استان را تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی دانست و افزود: برای اینکه این اماکن به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند نیاز است که همه مردم به ویژه کسانی که در زمینه امورات فرهنگی تجربه دارند با هیئت امنا، مدیران، خادمین و ائمه جماعات امامزادگان همکاری کنند تا برای دستیابی به این مهم قدم‌های خوبی برداشته شود تا نتیجه آن باعث سلامت روح و روان جامعه گردد.

وی یادآور شد: این جشن در 222 امامزاده شاخص استان همراه با سخنرانی سخنرانان مجرب و مولودی‌خوانی، اهدای جوایز و برپایی نمایشگاه تصویری از میلاد آن امام بزرگوار و ماه رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول