اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت خبر داد

مرمت بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت

فرماندار مرودشت گفت: با هدف ایجاد فضای معنوی برای مسافران و گردشگران مجموعه تاریخی تخت جمشید، بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت مرمت و بازسازی می‌شود.

مرمت بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، سید یدالله حسینی در نشستی که با حضور معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس و معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع اداره کل اوقاف فارس و دیگر مسئولان مرتبط این شهرستان داشت با اشاره به نقش بقاع متبرکه بر تقویت و معنویت روحی انسان‌ها اظهار داشت: بازسازی و معرفی این امامزاده جلیل‌القدر می‌تواند به عنوان یک قطب فرهنگی و مذهبی نسبت به تغذیه روحی، فکری و اعتقادی مردم نقش اساسی را ایفا کند.

وی با اشاره به پیوند عمیق مردم ایران با اهل بیت (ع) افزود: فرهنگ مردم ایران با اهل بیت (ع) و امام‌زادگان پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد به همین منظور وجود بقاع متبرکه اهل بیت و امامزادگان جلیل‌القدر یک سرمایه معنوی و اجتماعی برای مردم ایران محسوب می‌شود.

حسینی در ادامه از شروع عملیات ساخت و ساز این بقعه در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: عملیات ساخت و ساز نخستین فاز این بقعه در زمینی به مساحت 3 هکتار که شامل اماکن اقامتی، کمپینگ، فضای سبز و پارکینگ است، در آینده نزدیک شروع و با پیش‌بینی‌های به عمل آمده توسعه آن تا سقف 17 هکتار عرصه اضافه می‌شود.

فرماندار مرودشت خواستار رفع موانع احتمالی از سوی میراث فرهنگی در شروع ساخت و ساز شد و تصریح کرد: بازسازی و محوطه‌سازی این بقعه می‌تواند علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده ورودی آثار تاریخی تخت جمشید موجب اقامت موقت و استفاده از فضای معنوی برای مسافران شود.

به گزارش فارس، بقعه متبرکه این امامزاده جلیل‌القدر که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است، در ضلع غربی دروازه ورودی تخت جمشید قرار دارد.

انتهای پیام/2448/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول