اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره اوقاف نکا خبر داد

6 امامزاده نکا میزبان برگزاری طرح ضیافت الهی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: شش امامزاده و بقعه متبرکه نکا میزبان برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه رمضان است.

6 امامزاده نکا میزبان برگزاری طرح ضیافت الهی

حجت الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان و با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های معنوی کشور، امسال در شش امامزاده و بقعه متبرکه شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح ضیافت الهی به همت اداره اوقاف و امور خیریه، برای حضور و استفاده بیشتر مردم از فیوضات ماه مبارک رمضان براساس اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: این طرح در واقع ترویج و تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های نظام اسلامی و انسانی در جامعه است.

رئیس  اداره اوقاف و امور خیریه نکا با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه خود نوری برای هدایت بشریت هستند، افزود: در سال‌جاری طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در امامزاده حسن (ع)، امامزاده میر مفید (ع)، امامزادگان عبدالکریم و عبدالرحیم (ع)‌نوذر آباد، امامزاده عبدالله (ع)‌اطرب، امامزاده عبدالله (ع)میانگله و امامزاده محمود (ع) قلعه سر سفلی برگزار می‌شود.

زارعی عنوان کرد: برگزاری مراسم احیاء شب قدر، اجرای ترتیل‌خوانی و دوره قرآن، برگزاری نماز جماعت، مراسم ویژه ولادت امام حسن(ع) و... از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح ضیافت امامزاده‌ها است.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: با برگزاری طرح‌های مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله طرح ضیافت الهی در امامزادگان می‌توان فرهنگ پسندیده وقف را در بین مردم گسترش داد تا خیران و نیکوکاران اموال‌شان را برای تقویت و گسترش مسائل قرآنی وقف کنند.

وی گفت: اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا، سخنرانی، جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم، جلسات پاسخگویی به مسائل شرعی و برنامه‌های متنوع دیگر از اقدامات اداره اوقاف نکا در بقاع متبرکه سطح شهرستان در کنار برنامه‌های اعلام شده است.

زارعی ادامه داد: برنامه‌هایی درباره تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید در این ماه متناسب با مخاطبان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا در پایان از برگزاری نشست‌هایی با موضوع ترویج فرهنگ وقف و همچنین ارائه مشاوره وقف جدید در این اماکن خبر داد.

انتهای پیام/86002/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول