اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس خبر داد

تاسیس درمانگاه و پارک زائر در جوار امامزاده زید (ع) گنبدکاووس

مدیر آستانه مبارک امامزاده یحیی‌بن‌زید (ع) گنبدکاووس گفت: به زودی عملیات ساخت و ساز درمانگاه و پارک زائر امامزاده یحیی‌بن‌زید گنبدکاووس آغاز می‎شود.

تاسیس درمانگاه و پارک زائر در جوار امامزاده زید (ع) گنبدکاووس

احمد باقریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ساخت درمانگاه با زیربنای 300 مترمربع با هزینه یک خیر آغاز شده تا علاوه بر زائران بیش از 5 هزار شهروند گنبدی که در اطراف امامزاده ساکن هستند از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‎مند شوند.

پارک زائر در ادامه طرح میقات‎الرضا اجرا می‎شود

وی خاطرنشان کرد: پارک زائر که از بخش‎های مختلفی از جمله نمازخانه، سوئیت، کتابخانه و سالن مطالعه، بازارچه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی منطقه، سرویس‎های بهداشتی و حمام، آلاچیق، فضاهای ورزشی، فضای سبز و شهر بازی کودکان، سینمای روباز، پارکینگ، فروشگاه و رستوران برخوردار خواهد بود در ادامه طرح میقات‎الرضا و به واسطه قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس و استقبال مسافران و زائران امام رضا (ع) در پارک فعلی امامزاده واقع در حاشیه شرقی امامزاده ساخته خواهد شد.

مدیر آستان امامزاده یحیی‌بن‌زید گنبدکاووس اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن این مکان مقدس در کنار شهر تاریخی جرجان و با عنایت به اینکه برج قابوس هم ثبت جهانی شده و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا به این منطقه می‎آیند انتظار است مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم همکاری لازمه را داشته باشند.

برگزاری برنامه‎های فرهنگی در امامزاده یحیی‌بن‌زید گنبدکاووس

باقریان با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان، استان و مسافران از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این مکان مقدس، آمار کل مراجعه‎کنندگان و زوار از ابتدای سال‌جاری تا امروز را بالغ بر 250 هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: در این مدت یک‎هزار و 543 اتاق در اختیار 12 هزار و 708 متقاضی که بیشتر به صورت دسته جمعی و هیئتی مراجعه کرده بودند، قرار گرفته است.

وی با در نظر گرفتن برنامه‎های فرهنگی سالیانه و تقویم مناسبت‎های مختلف این مکان مقدس از برگزاری برنامه‎های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان و شب‎های قدر در این مکان خبر داد و از مردم خواست با حضور در این مراسم از برکات این ماه خدا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول