اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین:

62 درصد جمعیت قزوین زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین گفت: تا پایان سال گذشته 62 درصد جمعیت استان قزوین با قرار گرفتن زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی از خدمات 18گانه نظام بیمه‌ای کشور بهره‌مند شدند.

62 درصد جمعیت قزوین زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا محسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: اداره کل تامین اجتماعی قزوین با زیر پوشش قرار دادن 62 درصد جمعیت استان جزو 10 استان نخست کشور در ارائه خدمات بیمه‌ای است.

وی با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته بیش از 710 هزار نفر بود افزود: این آمار در مدت مشابه سال جاری به 758 هزار نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین ادامه داد: این آمار بیانگر رشد هفت درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قزوین در سال ‌جاری نسبت به مدت مشابه سال 91 است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی استان قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته بیش از 209 هزار نفر بود بیان کرد: این آمار در مدت مشابه سال ‌جاری به بیش از 221 هزار نفر رسید که این آمار بیانگر افزایش شش درصدی تعداد بیمه شدگان اصلی نسبت به سال 91 است.

محسنی با بیان اینکه، تعهدات پرداخت بیمه بیکاری از خدمات سازمان تامین اجتماعی است عنوان کرد: این سازمان در پایان اردیبهشت ماه سال گذشته به 6 هزار و 638 نفر بیمه در استان قزوین پرداخت کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین اذعان کرد: این سازمان بیمه بیکاری را تا پایان اردیبهشت ماه امسال به 7 هزار و 444 نفر پرداخت کرد که آمار فوق بیانگر افزایش 12 درصدی ارائه خدمات امسال این بیمه نسبت به سال گذشته است.

محسنی با اشاره به اینکه امسال حقوق بازنشستگان نسبت به سال پیش 25 درصد افزایش یافت تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی قزوین تفاوت حقوق چهار ماهه آنان را تا پایان تیر ماه پرداخت کرده و از مرداد ماه حقوقشان را با این افزایش دریافت می‌کنند.

*وصول 40 میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته سازمان تامین اجتماعی طرح بخشودگی جرایم بیمه کارفرما را به اجرا در آورد اظهار داشت: این طرح با استقبال چشمگیر کارفرمایان روبرو و باعث شد بسیاری از مطالبات سازمان از آنان وصول شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی 150 میلیارد تومان مطالبات دارد که در سال گذشته با اجرای این طرح 40 میلیارد تومان از بدهی‌های خود را وصول کرد که تحقق این امر سال طلایی درآمد سازمان بوده است.

محسنی با اشاره به اینکه حمایت سازمان تامین اجتماعی از قشرهای کم درآمد جزو دیگر خدمات این سازمان است بیان کرد: به همین دلیل دولت 50 درصد بیمه رانندگان برون‌شهری را از منابع مالی هدفمند کردن یارانه‌ها با هدف حمایت از آنان پرداخت می‌کند.

این مسئول یادآور شد: همچنین دولت 70 درصد بیمه کارگران ساختمانی را از منابع مالی هدفمند کردن یارانه‌ها با هدف حمایت از آنان پرداخت می‌کند.

محسنی با بیان اینکه بیمه کردن زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی از اقدامات مهم دولت دهم بوده است ادامه داد: این دولت با پرداخت حق بیمه آنان از منابع هدفمند کردن یارانه‌ها این رقم را بیمه کرد و آنان می‌توانند در زمان بازنشستگی از حقوق مستمر‌بگیری برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین عنوان کرد: دولت بخشی از بیمه مربیان مهد کودک خود مالک زیر پوشش بهزیستی، خادمان مسجد، مددجویان کمیته امداد و هنرمندان را با هدف حمایت از آنان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/77009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول