اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

دشتستان مولفه‌های فرمانداری ویژه را ندارد

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: دشتستان مولفه‌های فرمانداری ویژه را ندارد.

دشتستان مولفه‌های فرمانداری ویژه را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه جمعه در نشست پرسش و پاسخ جوانان آبپخش اظهار داشت: پاسخ به دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم مهم‌ترین اولویتی است که با همکاری مسئولان از سال گذشته در مسیر تحقق آن تلاش کرده‌ایم.

وی افزود: ارتقای بخش‌های سه‌گانه آبپخش، شبانکاره و سعدآباد به شهرستان و استقرار فرمانداری در بخش‌ها از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر در این مناطق مطرح است و مردم این مناطق مکررا خواستار تحقق این امر هستند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمینه ارتقای هر یک از بخش‌های سه‌گانه به شهرستان اعتقاد دارم هر کدام از بخش‌ها ظرفیت و توانایی این مساله را دارند باید به شهرستان مستقل تبدیل شوند و در این زمینه نباید حساسیت‌ها بی‌مورد داشته باشیم.

درباره ارتقای بخش‌های سه‌گانه بارها نظر خود را اعلام کرده‌ام

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ارتباط با وضعیت احتمالی پس از ارتقای هر کدام از بخش‌ها دیدگاه و نظر خود را قبلا اعلام کرده‌ام و هنوز معتقدم تبدیل هر یک از مناطق به شهرستان اجحاف در حق منطقه دیگر نیست.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای هر یک بخش‌های سه‌گانه به شهرستان ارائه پیشنهاد کرده‌ام، اضافه کرد: در ارتباط با تبدیل هر یک بخش‌های آبپخش، شبانکاره و سعدآباد قبلا پیشنهاد خود را به مسئولان ارائه کرده‌ام و راهکار خود در این خصوص را برای ایشان تشریح کرده‌ام.

موسوی‌نژاد بیان داشت: اعتقاد دارم در صورتی که یکی از بخش‌های سه‌گانه به شهرستان ارتقا یابد، هیچ یک از دو بخش دیگر نباید به‌عنوان بخش تابعه شهرستان جدید باشند؛ انتزاع از شبانکاره خواسته چندین ساله مردم آبپخش بوده و منطقی نیست مجددا آبپخش به‌عنوان بخش تابعه شبانکاره تعیین شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه دیدگاه بنده در زمینه تجزیه شهرستان دشتستان هیچگاه تهدیدی برای منطقه آبپخش نبوده، افزود: بنده درباره تجزیه شهرستان دشتستان دیدگاهی داشته‌ام و همیشه در این دیدگاه به منفعت آبپخش توجه داشته‌ام.

مذاکره با مسئولان بوشهر درباره وضعیت مناطقی از بخش آبپخش

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله کد بخش آبپخش بحثی زمان‌بر است و در ماه‌های اخیر در این ارتباط مذاکراتی با مسئولان مربوطه داشته‌ایم، ولی تا کنون نتیجه خاصی در این زمینه حاصل نشده است.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: بخشی از مناطق شهرستان بوشهر هنگام ارتقای دهستان آبپخش به بخش به آن اضافه شد و پس از اعتراضاتی که در شهرستان بوشهر شاهد بوده‌ایم، این مناطق از آبپخش جدا شده‌اند.

وی افزود: در ارتباط با مناطقی از آبپخش که مجددا به بوشهر عودت داده شده، با فرماندار سابق، فعلی و نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی مذاکرات فراوانی انجام داده‌ام ولی هیچ یک از ایشان حاضر به همکاری برای عودت منطقه مذکور به آبپخش نشده‌اند.

دشتستان شهرستان ویژه نمی‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بیان انتقادات نباید متعصبانه عمل کنیم، گفت: در انتقادات خود باید منصفانه اقدام کنیم و به تمام شرایط موجود توجه داشته باشیم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: خدمت صادقانه و خالصانه به مردم از ابتدا شعار من بوده و با تمام توان در این راستا تلاش کرده‌ام و لحظه‌ای به اقدامی جز این مساله توجه نداشته‌ام.

وی خاطرنشان کرد: با تمام وجود برای ارائه پاسخ مناسب به دغدغه‌های مردم تلاش کرده‌ام و از ابتدا تا کنون هیچ قول و وعده‌ای به مردم نداده‌ام که بخواهم درباره عدم تحقق آن نگران باشم.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: در صورت ارتقای هر کدام از بخش‌های همجوار به شهرستان مستقل هیچ اجحافی در حق آبپخش نمی‌شود و مطمئنا آبپخش وضعیت فعلی خود را حفظ خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام بخش‌های سه‌گانه خواستار ارتقا به شهرستان هستند، گفت: ارتقا به شهرستان شرایطی دارد که هر کدام از مناطق آنها را داشته باشند، به شهرستان تبدیل می‌شوند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: هیچ یک از بخش‌ها نباید نسبت به ارتقای دیگری حساسیت داشته باشند و این حساسیت‌های بی‌مورد صرفا سبب عقب‌ماندگی ما می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: برای ارتقای دشتستان به فرمانداری ویژه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم ولی تحقق این امر مستلزم وجود سه مولفه است که شهرستان دشتستان هیچ یک را دارا نیست.

انتهای پیام/2452/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول