اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زندان شهرستان دشتستان:

زمینه آزادسازی 21 زندانی جرائم غیرعمد دشتستان فراهم شده است

رئیس اداره زندان شهرستان دشتستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته زمینه آزادسازی 21 زندانی جرائم غیرعمد دشتستان فراهم شده است.

زمینه آزادسازی 21 زندانی جرائم غیرعمد دشتستان فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمدرضا اوستاد صبح امروز در آئین برگزاری جشن گلریزان در آبپخش اظهار داشت: ماه رمضان و برگزاری جشن گلریزان فرصت مناسبی برای حمایت از زندانیانی است که به دلیل ضعف مالی مجبور به حضور در زندان هستند.

وی افزود: در قالب فعالیت‌های ستاد دیه و جشن گلریزان، زمینه آزادی زندانیانی که به دلیل جرائمی مانند مهریه، نفقه، تصادف‌های راهنمایی و رانندگی، چک بلامحل، مشکلات مالی و ... در زندان هستند فراهم می‌شود.

رئیس اداره زندان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: سنت حسنه نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع یکی از خصوصیات و ویژگی‌های جامعه اسلامی است و در دین و مکتب ما به‌صورت ویژه به آن تاکید شده است.

وی اضافه کرد: از منظر اجتماعی خانواده زندانیان جرائم غیرعمد گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شود که می‌تواند برای جوامع انسانی تهدید محسوب شود و با تلاش برای جلوگیری از حضور زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌ها می‌توانیم مانع از شکل‌گیری این تهدیدها شویم.

رئیس اداره زندان شهرستان دشتستان اذعان داشت: سال گذشته با تلاش‌های ستاد دیه شاهد آزادسازی 80 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان با مبلغ بدهی 13 میلیارد تومانی بوده‌ایم.

اوستاد عنوان کرد: برای آزادسازی این زندانیان 2.7 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی مبلغ بدهی را از طلبکاران تخفیف گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته هم‌اکنون زمینه آزادسازی 21 زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده و در آینده نزدیک شاهد بازگشت آنها به جامعه خواهیم بود.

اوستاد یادآور شد: هم‌اکنون 179 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی 27 میلیارد تومانی در زندان‌های استان بوشهر هستند که در تلاش هستیم با فعالیت‌های ستاد دیه زمینه آزادسازی بخشی از آنها را ایجاد کنیم.

وی افزود: همه اقشار جامعه می‌توانند با مشارکت در این طرح ارزشمند و ارائه کمک‌های خود زمینه‌ساز رهایی زندانیان جرائم غیرعمد از بند زندان شوند.

اوستاد متذکر شد: کمک‌های هر منطقه به جشن گلریزان در صورتی که افرادی از همان منطقه به دلیل جرائم غیرعمد در زندان باشند، برای آزادسازی زندانیان همان منطقه صرف می‌شود.

انتهای پیام/2452/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول