اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

برگزاری مسابقه «تفسیر همراه» در فارس

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مسابقه فرهنگی «تفسیر همراه» ویژه روابط عمومی‌های این استان، اهالی رسانه و علاقمندان آزاد در ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری مسابقه «تفسیر همراه» در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علی اصغر محدث، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماه مبارک رمضان علاوه بر آن که یک ماه عبادی است، یک فرهنگ و سنت فاخر نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: در راستای استفاده همگانی از این فضیلت و ترویج فضای معنوی آن، برگزاری مسابقات فرهنگی و ادبی برای نسل جوان و آگاه جامعه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس قرار گرفته است.

محدث تصریح کرد: رمضان ماه قرب به پروردگار، ماه نزول قرآن، ماه رحمت و ماه بریدن از تعلقات دست و پاگیر، ماه ضیافت پروردگار و ماه جشن و سرور است.

وی ادامه داد: رمضان، ماه تعاون، همیاری، صله رحم، دستگیری از بینوایان، زدودن کینه‌ها، دوری از کبر و خودخواهی و ماه عمل به صفات حسنه و بریدن از ناپسندی‌ها است.

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بیان کرد: این ویژگی‌ها که ماه رمضان در خود جای داده، سبب شده است که این ماه مبارک در فرهنگ دینی و ادبی رسمی و فرهنگ شفاهی مسلمانان به ویژه ایرانیان جایگاه ممتازی داشته باشد.

وی ادامه داد: تنها توجه به غزلیات حافظ و تعبیرات نغز و دلکشی که از ماه رمضان دارد کافی است که اهمیت این ماه عزیز در گستره فرهنگ و ادب مکتوب را دریابیم.

محدث در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به فلسفه روزه‌داری تأکید کرد و گفت: در فضائل این ماه همین کافی است که آمار جرم، جنایت، دزدی و تخلفات در این ماه به طرز چشمگیری کم می‌شود.

محدث با بیان اینکه مدیران روابط عمومی‌ها و علاقمندان آزاد برای دریافت فایل کتاب تفسیر همراه می‌توانند به آدرس fars.farhang.gov.ir  مراجعه کنند، ابراز داشت: به 30 نفر از برندگان جوایز نفیسی شامل لوازم خانگی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقه سه نفر از مسئولان روابط عمومی‌هایی که بیشترین شرکت‌کننده را بر اساس آمار سازمان داشته‌اند نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان تصریح کرد: متقاضیان پس از تکمیل پاسخنامه توسط افراد سازمان‌ها، نهادها، ادارات و علاقمندان، جواب‌ها را به آدرس شیراز، چهار راه حافظیه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ارسال یا به صورت حضوری تحویل دهند و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با شماره تماس 2282861 تماس گیرند.

انتهای پیام/2448/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول