اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان ابرکوه:

روز قدس روز فریادگری علیه استعمار است/ حکومت غرب حکومت جنگل است

امام جمعه ابرکوه گفت: روز قدس نه فقط روز مبارزه با اسرائیل بلکه روز اعلام آمادگی مسلمانان برای مقابله با استعمار جهانی است.

روز قدس روز فریادگری علیه استعمار است/ حکومت غرب حکومت جنگل است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابرکوه با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز جهانی قدس نامگذاری شده است، اظهار داشت: این روز، یادگار ماندگار حضرت امام (ره) علیه اسرائیل است و به فرموده ایشان روز اسلام است.

وی افزود: هدف از مراسم عظیم راهپیمایی روز قدس، فقط مقابله اسرائیل نیست بلکه علاوه بر محکومیت این رژیم جعلی، اعلام آمادگی مسلمانان با تمام توان برای آزادی سرزمین‌های اسلامی است که اجازه ندهند حتی منطقه جهان اسلام تحت سیطره و حاکمیت کفر از مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار داشته باشد.

*تا نابودی استعمار از پای نمی‌نشینیم

حسینی ادامه داد: ما به جهانیان اعلام می‌کنیم که با حضورمان در این عرصه عظیم سیاسی با همه وجود از میراث بزرگ و جهانی حضرت امام پاسداری می‌کنیم و تا نابودی استعمار و ولیده پلیده‌اش اسرائیل، هرگز از پا نخواهیم نشست.

خطیب جمعه ابرکوه با یادآوری اقدام خصمانه اتحادیه اروپا علیه جبهه مقاومت لبنان که آنان را در فهرست تروریستی خود قرار دادند، اظهار داشت: این اقدامات ناشیانه که نشان از دنباله‌روی کورکورانه سیاست کاخ سفید است، چند سالی است که توسط جناحی در داخل اتحادیه اروپا دنبال می‌شود تا با خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل، جبهه مقاومت را تضعیف کند.

*جنبش حزب الله توطئه‌ها را خنثی می‌کند

حسینی افزود: آنان غافل از این مسئله هستند که این جنبش قدرتمند به آسانی آثار و تبعات این تصمیم را خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در نهایت اقدام احمقانه اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که حکومت غرب در اروپا و آمریکا حکومت جنگل است و در ادعای مبارزه با تروریسم صداقت ندارد زیرا از سویی با همه وجود از تروریسم مسلح بین‌المللی در کشورهای مختلف به ویژه سوریه و رژیم تروریستی تل آویو حمایت کرده و می‌کند و از سویی دیگر، جبهه مقاومت مردمی در لبنان را تروریسم می‌خواند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال 1358 اظهار داشت: نمازجمعه یکی از دستورات دین مبین اسلام در جنبه عبادی است که آثار و برکات زیادی را به ویژه در زندگی اجتماعی دارد و نماز جمعه پایگاه نشر مبانی اعتقادی و توحیدی و مرکز آگاهی بخشی به مردم و نماد وحدت امت اسلامی است.

*انقلاب اسلامی احیاگر نمازجمعه بود

وی افزود: دسیسه‌های شیطانی حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس و دیگر حکام جور و ستم که دین خدا را جنبه تحریفی بخشیده بودند، این پایگاه مقدس عبادی سیاسی را به نفع خود رقم زدند و خطبای دست نشانده خود را برای حمایت از اسلام انحرافی، مامور اقامه نماز جمعه می‌کردند در حالی که نمازجمعه آیین دیر پای رسول‌الله و امیرالمومنین (ع) بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از برکات و دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی احیای نماز جمعه است که از پنجم مرداد 58 به امر حضرت امام (ره) صورت گرفت.

وی ادامه داد: نمازجمعه اجتماعی است که در بردارنده مصالح دین، دنیا و آخرت مردم است و باید در زمان حضور و حاکمیت امام معصوم (ع) یا در زمان غیبت به شرط حاکمیت حکومت اسلامی، به دست جانشین امام معصوم و به دستور ولی امر فقیه صورت گیرد.

خطیب جمعه ابرکوه ابراز داشت: به لطف خدا امروز در کشورمان با گذشت 34 سال از اقامه نمازجمعه، شاهد اقامه بیش از 700 نمازجمعه به عنوان سنت عبادی سیاسی به عنوان یک سنت پایدار هستیم.

*قدردان شب‌های قدر باشیم

حسینی همچنین با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در فرصت باقیمانده از ماه خدا به ویژه شب‌های قدر در امر تطهیر نفس از دنائت و رذائل اخلاقی و عملی بکوشیم و سعی کنیم با استفاده از فرصت‌های ماه مبارک رمضان، آخرت سازی کنیم.

وی افزود: شقی و بدبخت کسی است که با فرصت سوزی در این ماه، آخرت سوزی کند و خود را از فیوضات معنوی ماه خدا بی‌بهره سازد.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول