اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

مسئولان مراقب باشند از بیت‌المال استفاده شخصی نکنند

امام جمعه ملایر بر مراقب مسئولان در استفاده‌های شخصی از بیت‌المال تاکید کرد.

مسئولان مراقب باشند از بیت‌المال استفاده شخصی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات از وظایف اصلی یک مسلمان واقعی در درگاه خداوند است.

وی افزود: تقوا باعث پرهیز از خشم خدا می‌شود و کسانی که با تقوا باشند کارها و امور زندگی‌شان خود به خود اصلاح می‌شود.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به فضایل و برکات ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در این ماه مبارک، شب‌های قدر  که از هزار ماه بهتر است قرار گرفته و بهترین زمان برای نزدیکی به خدا و آمرزش گناهان است.

وی با بیان اینکه فضیلت شب‌های قدر آنقدر بالاست که همه گناهکاران در  درگاه خداوند آمرزیده می‌شوند، گفت: چهار گروه شامل آنهایی که عاق والدین می‌شوند، شراب خوار، قطع کننده صله رحم و کسی که کینه مؤمن را در دل خود داشته باشد، آمرزیده نمی‌شود که البته خداوند آمرزیده و مهربان است.

فاضلیان سیر و سلوک الهی در شب قدر و رسیدن به درجه ایمان را برای مؤمنان بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: بنده از خداوند سؤال در خصوص نزدیک شدن به خدا و رسیدن به بهشت دارد که خداوند خواندن نماز استغفار، کمک به تهی دستان و مساکین، دادن صدقه در شب‌های قدر، شب زنده داری و... را از بزرگترین این اعمال در جواب بنده‌اش عنوان می‌کند.

وی فضیلت شب 23 ماه رمضان را بسیار بالاتر از دیگر شب‌های قدر برشمرد و خطاب به نمازگزاران به ویژه جوانان در استفاده از این فرصت‌ها تاکید کرد.

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به فضایل و صفات امیر مؤمنان علی(ع) تصریح کرد: هرکس علی(ع) را نشناسد خدا را نشناخته چرا که همه جلوه‌های خداوند در وجود ایشان نهفته شده است.

وی علم و  حلم علی(ع) را از بهترین صفات بارز ایشان برشمرد و گفت: عدل و عدالت حضرت علی(ع) از همه چیز بالاتر بود.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به حکومت حضرت علی(ع) بر پایه عدالت بیان داشت: هنوز با حکومت ایشان فاصله بسیار داریم چرا که در بسیاری از موارد در کشورهای اسلامی عدالت رعایت نمی‌شود و حق به حق‌دار نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در یتیم‌نوازی، رعایت حقوق بیت‌المال، ساده زیستی، همدردی با فقرا و عدالت در امور حکومتی و مردمی بی‌نظیر بودند و خود را با مردم عادی یکی می‌دانستند، گفت: مسئولان کشور نیز باید ساده زیستی و خلق و منش علی گونه داشته باشند تا بتوانند حکومتی اسلامی و عادلانه را در کشور پیاده کنند.

فاضلیان خطاب به مسئولان تصریح کرد: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها باید مراقب باشند از بیت‌المال استفاده شخصی نکند چرا که بیت‌المال حقوق همه ملت است.

وی در ادامه به معراج پیامبر(ص) در 17 رمضان اشاره کرد و افزود: هرکس معراج پیامبر(ص) را انکار کند از شیعیان نیست.

خطیب جمعه ملایر در ادامه بر لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: امر به معروف امروز در جامعه کمرنگ شده است و این موضوع باعث زیاد شدن فساد می‌شود.

وی بر عمل به دستورات قرآن، انجام نماز، دادن زکات و... در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: اگر به قرآن و دستورات آن عمل شود مشکلات درونی جامعه رفع خواهد شد.

فاضلیان در پایان بر دادن زکات توسط  صادرکنندگان کشمش و کشاورزان ملایری تاکید و خاطرنشان کرد: دادن زکات باعث برکت در مال می‌شود.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول