اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر بیان کرد

تبدیل شهرستان کنگان به شهر توریستی تجاری

استاندار بوشهر گفت: شهرستان کنگان با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد در بخش‌های تجاری و گردشگری می‌تواند به شهر توریستی تجاری تبدیل شود.

تبدیل شهرستان کنگان به شهر توریستی تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست با مسئولان شهرستان کنگان با بیان اینکه شهرستان کنگان از نقاطی است که آینده درخشان در بخش‌های مختلف صنعت، تجارت، گردشگری و عمران شهری دارد، تصریح کرد: این شهرستان ضمن داشتن سواحل زیبا و بکر، از موهبت طبیعی و گردشگری و ابنیه تاریخی جهانی همچون سیراف، طرح‌های صنعتی پارس جنوبی برخوردار است که باید زیرساخت‌های لازم در این شهرستان به سرعت فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اسکله دو منظوره صیادی و تجاری باید تفکیک شود، تاکید کرد: تفکیک اسکله تجاری از صیادی چون جوابگوی شناورهای این دو بخش نیستند از ضروریات است، چراکه عمده معیشت مردم کنگان از راه دریا به ویژه تجاری و صیادی صورت می‌گیرد.

وی تامین زیر ساخت‌های عمران شهری کنگان را از دیگر ضروریات دانست و گفت: شهرستان کنگان با توجه به اینکه سرریز جمعیتی عسلویه در این شهر مستقر است و با توجه به اجرای سایت 2 پارس جنوبی در این شهرستان باید زیرساخت‌های عمران شهری در زمینه‌های آب، برق، خیابان، معابر، ساحل سازی و مکان‌های گردشگری و تفریحی افزایش یابد.

حسنوند در ادامه اختصاص 22 میلیارد تومان از محل فروش انرژی برق برای رفع مشکلات برق کنگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون بیش از 10 کیلومتر از شبکه برق‌رسانی کنگان فرسوده است و نیاز به بازسازی و اصلاح دارد که شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر موظف است برای پایداری ولتاژ برق در کنگان با 9 میلیارد تومان شبکه برق کنگان را ترمیم کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ساختمان حوزه علمیه کنگان امسال با 12 میلیارد ریال تکمیل می‌شود، از ایجاد دانشکده فنی دانشگاه پیام نور در این شهر خبر داد و افزود: با توجه به رشد روز افزون صنعت در کنگان، ساخت این دانشکده به زودی آغاز می‌شود و دانشگاه پیام نور استان بوشهر باید نسبت به تامین اعتبارات لازم با مشارکت استانداری در ساخت و تجهیز آن برای آموزش 2500 دانشجو اقدام کند.

وی آثار باستانی سیراف در کنگان را یکی از ویژگی‌های این شهرستان برشمرد و افزود: سیراف به عنوان یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در جهان شهرت دارد، باید به منطقه مهم گردشگری و جذب توریسم تبدیل شود و با توجه به حضور گردشگران در این منطقه ساخت کمپینگ بین شهری در مسیر جاده وفاق از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ضروریات است.

حسنوند به اجرای طرح کمربندی کنگان، بنک و دیر پرداخت و تاکید کرد: این طرح که نقش مهمی در ارتباط سه شهر یاد شده دارد، باید با تامین اعتبار آن از سوی وزارت نفت به میزان 400 میلیارد ریال فعال شود.

استاندار بوشهر بر تسریع در ساخت و تکمیل استخر بندر کنگان تاکید کرد و از مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر خواست استخر کنگان تا نیمه مرداد ماه با تخصیص 5/2 میلیارد ریال اعتبار تکمیل و در اختیار مردم این شهر قرار گیرد.

وی از افزایش 104 تخت بیمارستان کنگان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیمارستان 96 تخت‌خوابی کنگان را به زودی با تامین تجهیزات به 200 تخت‌خوابی افزایش می‌دهد که نقش تعیین کننده‌ای در سلامت و درمان بیماران دارد.

حسنوند تصریح کرد: برای این منظور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 15 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان کنگان اختصاص داده است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول