اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غالب قندیل در گفت‌وگو با فارس:

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله به دلیل شکست در نبرد القصیر سوریه است

مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌المللی لبنان اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان را با شکست مخالفان سوریه در نبرد القصیر که از حمایت گسترده غرب برخوردار بودند در ارتباط دانست.

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله به دلیل شکست در نبرد

«غالب قندیل» مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در درج شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست سیاه، آنرا گامی در راستای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود:‌ این تصمیم اروپا به مثابه اجرای برنامه‌های آمریکاست.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر اروپایی‌ها هیچ تاثیری در توازنات منطقه‌ای ندارد، افزود: این اقدام نمی‌تواند مانعی بر سر راه حرب الله که متحدانی مانند جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارد؛ ایجاد کند و همچنین نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را از باتلاقی که در آن گرفتار شده است،‌ نجات دهد.

قندیل با اشاره به ناکامی توطئه‌های غربی علیه سوریه به عنوان یکی از حلقه‌های محور مقاومت، افزود: اقدام اخیر طرف اروپایی هیچ کمکی به طرح استعماری کشورهای غربی در سوریه نمی‌کند و هیچ تاثیری در قدرت حزب الله که در ناکامی طرح غربی،‌عربی، عبری و تکفیری علیه سوریه ایفای نقش کرده است، ندارد.

وی تصمیم اخیر اتحادیه اروپا را ناشی از سیاست یک بام و دو هوای رفتار غربی‌ها خواند و افزود: اروپایی‌ها بار دیگر با درج شاخه نظامی حزب الله در لیست سازمان‌های تروریستی، از نفاق سیاسی خویش پرده برداشتند و نشان دادند تا چه اندازه از سیاست‌های آمریکا دنباله روی می‌کنند.

این کارشناس مسائل راهبردی اتحادیه اروپا را بله قربان گوی آمریکا برشمرد و افزود:‌ اروپایی‌ها با این کار خود، به بهانه درج شاخه نظامی حزب الله در لیست سیاه، به دنبال ضربه زدن به مقاومت هستند و در همان در راستای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند.

وی استعمار غربی و دشمن صهیونیستی را شکست خورده نبرد با مقاومت اسلامی توصیف کرد و گفت:‌ برخی از جریان سیاسی داخل لبنان به طرف اروپایی دل بسته بودند، با این اقدام اروپا سیلی خوردند بویژه اینکه نماینده اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدام اخیر این اتحادیه بر سر تعامل اروپا با کابینه‌های لبنان که توسط حزب الله تشکیل خواهند شد؛ مانعی ایجاد نمی‌کند.

قندیل درباره چرایی تناقض در رفتار سیاسی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه از یک طرف به دنبال جلب رضایت دشمن صهیونیستی و آمریکاست و از طرف دیگر سعی می‌کند از وخیم‌تر شدن روابطش با حزب الله جلوگیری کند زیرا طرف غربی به خوبی می‌داند که محافل مردمی هوادار مقاومت را تحریک کرده است به ویژه اینکه نظامیان اروپایی در مناطق مقاومت لبنان حضور دارند.

وی با مرتبط دانستن این اقدام اتحادیه اروپا با شکستی که از حزب الله لبنان در نبرد القصیر سوریه متحمل شد‌ه‌اند،‌ افزود:‌ بی تردید دخالت حزب الله در دفاع از سوریه در مقابل هجمه غربی،‌صهیونیستی، آمریکایی و تکفیری سیلی محکمی بر پیکره جبهه مخالف سوریه وارد کرد و بسیاری از طرح‌ها و توطئه‌های آنان را با شکست مواجه ساخت.

مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان با متناقض خواند سیاست کشورهای غربی گفت: غرب از یک طرف می‌‌خواهد با درج شاخه نظامی حزب الله در لیست سیاه به مقاومت ضربه بزند و از طرف دیگر نمی‌خواهد فرصت مذاکره و تعامل با هر کابینه‌ای که حزب الله در بیروت تشکیل دهد را از دست بدهد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول