اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/بخش سوم و پایانی/

نصرالله: اتحادیه اروپا شریک اسرائیل و آمریکا در جنگ آینده علیه حزب الله است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اتحادیه اروپا شریک اسرائیل و آمریکا در جنگ آینده علیه حزب الله لبنان است.

نصرالله: اتحادیه اروپا شریک اسرائیل و آمریکا در جنگ آینده علیه حزب الله است

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی افطار سالیانه هیئت دفاع از مقاومت گفت: این موضعگیری بر اساس منافع و فشارها است نه ارزش‌ها و اصول. درباره ارزش این تصمیم و تاثیرات و اینکه به کجا خواهد رسید باید بگویم که این تصمیم در وهله اول روحی و روانی است. در این کشور مبارزان در مقابل اشغالگری اسرائیل جنگیدند و فشارهای زیادی را تحمل کردند و شهید دادند و سپس می‌آیند به سراغ فرزندان این ملت و می‌گویند که شما تروریست هستید؛ این اهانت است، این برای مبارزان و کسانی که آنها را به تروریسم متهم می‌کنند و دولت‌های روی کار آمده که در بیانیه وزاری خود از مقاومت حمایت کرده‌اند، بسیار بد و اهانت آمیز است.

سید حسن نصرالله گفت: این امر اهانت به لبنان و دولت لبنان و ملت آن و نه فقط مبارزان است اما این اهانت هرگز خللی به روحیه ما وارد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: این کشورها وقتی که به خواست اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تن دادند؛ به منافع خود لطمه و آسیب زدند. این کشورها باید بدانند که پوشش و چتر حمایتی قانونی را برای اسرائیل برای هرگونه جنگی علیه لبنان فراهم می‌کنند، زیرا اسرائیل می‌تواند بگوید که علیه یک طرف تروریست جنگ به راه انداخته است و این کشورها خودشان را شریک کامل در تجاوزگری اسرائیل علیه لبنان و مقاومت و هر یک از اهداف مقاومت در لبنان قرار می‌دهند.‬

دبیرکل حزب الله گفت: ما طرح‌های اقتصادی و تجاری در لبنان و خارج از لبنان نداریم لذا این تصمیم اثری در این زمینه ندارد. ما گروهی ملی هستیم. ما پولی در اروپا نداریم.

نصرالله افزود: کسی که تصور می‌کند مقاومتی که در چنین روزهایی با قویترین ارتش منطقه به مدت 33 روز مقابله کرد؛ تن به این تصمیم بی ارزش می‌دهد، در توهم به سر می‌برد یا جاهل است.

سید حسن نصرالله گفت: من به اتحادیه اروپا می‌گویم که هدف از این تصمیم گیری تسلیم و مردد کردن و عقب نشینی و نگران کردن ما بوده است و به شما می‌گویم که از این تصمیم چیزی جز شکست و ناامیدی نصیب شما نخواهد شد.

وی افزود: در خصوص تاثیر آن بر لبنان؛ این تصمیم نیاز به درنگ و بررسی دارد. دیروز نمایندگان اروپایی در لبنان تلاش کردند که بگویند این تصمیم تاثیری بر لبنان نخواهد داشت و از شما می‌خواهم که در این امر تامل کنید. برخی در گروه 14 مارس دیوار را روی سر لبنان خراب می‌کنند‬‬ در حالی که اروپایی‌ها می‌گویند آنها به تعامل با لبنان ادامه می‌دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره این تصمیم اتحادیه اروپا گفت: به شما (اروپایی‌ها) می‌گویم بزارید در کوزه و آبش رو بخورید.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: در خصوص داخل لبنان تاکید می‌کنم که شما هرگز نمی‌توانید از این تصمیم گیری در محاسبات سیاسی داخلی استفاده کنید. اگر کسی گمان می‌کند که این تصمیم ما را در تنگنا قرار داده و منزوی می‌کند و به آنها بر اساس معادله داخلی می‌گویم که روند امور بعد از این تصمیم همانند قبل از آن است.

دبیرکل حزب الله افزود: دولتی بدون حزب الله تشکیل نخواهد شد، صرفا جهت مزاح پیشنهاد می‌کنم که وزیران ما در دولت آینده از شاخه نظامی حزب الله باشد. در نتیجه دل به استفاده از این تصمیم در داخل لبنان نبندید.

وی تصرح کرد: ما دعوت به یافتن راه حلی برای تشکیل دولتی سیاسی می‌کنیم که از لبنان محافظت می‌کند و این کشور را در قلب تندبادهای اطراف ما حفظ و پایدار می‌سازد.

وی در پایان سخنرانی خود بار دیگر تاکید کرد که مقاومت باقی هست و خواهد بود و به خواست خداوند پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول