اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تمام سلام: اتحادیه اروپا در تصمیم خود علیه حزب‌الله تجدید نظر کند/ این اقدام به نفع لبنان نیست

نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان با اشاره به اینکه تصمیم اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست ترور به نفع لبنان نیست، خواستار تجدیدنظر اتحادیه در مورد آن شد.

تمام سلام: اتحادیه اروپا در تصمیم خود علیه حزب‌الله تجدید نظر کند/ این اقدام به نفع لبنان نیست

به گزارش فارس به نقل از المنار، تمام سلام مأمور تشکیل کابینه لبنان در واکنش به درج نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست ترور اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا در مورد این تصمیم خود تجدید نظر کند، چرا که این تصمیم به نفع اهدافی که این کشورها از مدت ها پیش در راستای آنها به دنبال کمک به لبنان بودند، نیست.

وی تاکید کرد که این اقدام سهمی در عبور لبنان از پیچیدگی‌های اوضاع سیاسی داخلی نخواهد داشت و کمکی هم به تمایل مشترک اروپا و لبنان برای مقابله با تروریسم منطقه‌ای و بین المللی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که لبنان در مرحله سخت و حساسی قرار دارد و این تصمیم اتحادیه اروپا نیز که ابهامات زیادی در مورد ماهیت و نحوه اجرا و پیامدهای آن بر لبنان و لبنانی‌ها وجود دارد، کمکی به تلاش‌های میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان برای احیای گفت‌وگوهای ملی نمی‌کند تا این گفت‌وگوها بتواند ثبات و تقویت کشور در عرصه‌های امنیتی و سیاسی را به دنبال داشته باشد

اتحادیه اروپا دیروز با قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی موافقت کرد. اتحادیه اروپا پیش از این طرح درج نام حزب الله در لیست ترور خود را در دستور کار قرار داه بود، اما به علت مخالفت های برخی از اعضا موفق به تصویب آن نشد، اما با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به خط فشار بر کشورهای مخالف این طرح، بالاخره این طرح به تصویب رسید.

مخالفان این طرح عمدتا از کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها در قالب نیروهای یونیفل در لبنان فعالیت می کنند.‬

شکاف و اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا باعث شد که این کشورها تنها با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور موافقت کنند.

 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول