اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس مسائل راهبردی لبنان در گفت‌وگو با فارس:

تصمیم اروپا علیه حزب‌الله، تصمیمی اسرائیلی است/ این اقدام تاثیری بر مقاومت ندارد

کارشناس مسائل راهبردی لبنان با اشاره به مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر قانع ساختن طرف اروپایی در درج شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور، گفت: این امر نشان می‌دهد که تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، تصمیمی اروپایی نیست بلکه از بیرون بر آنها تحمیل شده است.

تصمیم اروپا علیه حزب‌الله، تصمیمی اسرائیلی است/ این اقدام تاثیری بر مقاومت ندارد

«حکم امهز» کارشناس مسائل راهبردی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در درج شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست ترور گفت: بالاخره رژیم صهیونیستی توانست مواضع اروپایی‌ها را بعد از دهه‌ها مخالفت با درج حزب الله در لیست سازمان‌های تروریستی، تغییر دهد و لذا این اقدام به درخواست و اصرار دشمن صهیونیستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حزب الله لبنان چیزی به نام شاخه نظامی وجود ندارد، افزود: سید حسن نصرالله یک شخصیت سیاسی است و در همان حال یک فرمانده نظامی نیز به شمار می‌رود که جبهه رویاوریی با دشمن صهیونیستی را اداره می‌کند.

امهز با اشاره به مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر قانع ساختن طرف اروپایی در درج شاخه نظامی حزب الله در لیست سیاه، افزود: این امر نشان می‌دهد که تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، تصمیمی اروپایی نیست بلکه از بیرون بر آنها تحمیل شده است.

وی با اشاره به حضور نیروهای غربی در لبنان گفت:‌ بیشتر نیروهای سازمان ملل مستقر در لبنان، اروپایی بوده و غربی‌ها به خوبی می‌دانند که چنین امری تاثیر منفی در این زمینه خواهد داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که این تاثیر منفی به صورت خشونت نمود پیدا نمی‌کند. نیروهای غربی در جنوب لبنان که خاستگاه مقاومت است؛ حضور دارند و لذا نمی‌توان از یک طرف مقاومت را تروریست‌ بنامند و در همان حال در میان آنها به سر ببرند.

این کارشناس مسائل راهبردی لبنان، اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه حزب الله لبنان را بیانگر نفی مفهوم حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود، افزود:‌ بر اساس قوانین آسمانی، دنیوی و بین‌المللی و حتی بر اساس اصول سازمان ملل، مقاومت یک عمل مقدس به شمار می‌رود ولی اتحادیه اروپا به خاطر منافع آمریکا و رژیم صهیونستی با این قوانین مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه حزب‌الله و اعضای مقاومت اسلامی لبنان هیچ اموالی در اروپا ندارند؛ افزود: اروپا هیچ تحریمی علیه حزب‌الله نمی‌تواند وضع کند و لذا این اقدام تنها تهدیدی برای شهروندان لبنانی مقیم کشورهای اروپایی به شمار می‌رود.

امهز با بیان اینکه حزب الله از مدت‌ها قبل در لیست سیاه آمریکا درج شده بود، افزود:‌ اقدام اخیر اتحادیه اروپا در درج شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی نه تنها تاثیری بر این مقاومت ندارد؛ بلکه محبوبیت این حزب نزد ملت‌ها را بیشتر می‌کند.

وی این اقدام اتحادیه اروپا را به مثابه جوهر روی کاغذ دانست و تصریح کرد: این اقدام، دروغین‌ بودن ادعای غربی‌ها در استقلال، آزادی و عدالت را رسوا می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول