اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد گلستان اعلام کرد

کمک 4 میلیارد تومانی گلستانی‌ها به ایتام

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در سال 1391 بیش از 4 میلیارد تومان توسط حامیان به ایتام تحت حمایت کمک شده است.

کمک 4 میلیارد تومانی گلستانی‌ها به ایتام

اسماعیل بشارتلو صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان در تشریح طرح‎های گوناگون کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی در راستای احیاء و ترویج سنت‎های حسنه در بین آحاد جامعه با کمک و یاری بیش از 20 میلیون نفر از مشترکان، حامیان و خیران برای توسعه مشارکت‎های مردمی و تقویت اصل همبستگی اجتماعی با صحت عملکرد و جلب اعتماد عمومی اقدام به طراحی و اجرای طرح‎های مختلف مشارکت‎های مردمی نموده است که طرح محسنان از جمله این طرح‎ها است.

وی ادامه داد: طرح محسنان طرح حمایت مستمر از خانواده‎های زیرپوشش کمیته امداد امام‌خمینی غیر یتیم توسط حامیان است.

بشارتلو گفت: در طرح محسنان استان گلستان تعداد 47 هزار و 553 خانواده نیازمند تحت حمایت این نهاد چشم انتظار دستان گرم حامیان و خیران هستند.

19 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه در سال 91 اهدا شد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گلستان خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام محبوب‎ترین بنا و بهترین اقدام، ازدواج و مساعدت مالی در این زمینه ذکر شده و  از کسانی‎ که از ازدواج خودداری کنند به عنوان بدترین افراد یاد شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی از سال 1370 کمک به ازدواج و تهیه جهیزیه نوعروسان مورد حمایت را جزء برنامه‎های حمایتی خود قرار داده است.

بشارتلو گفت: در سال 1391 بیش از 19 میلیارد ریال به منظور کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه در اختیار زوج‎های جوان استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این مبلغ از منابع عمومی، افراد خیر، سازمان‎ها، درآمدهای اختصاصی و سایر منابع تامین شده است.

بشارتلو عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 2 هزار نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

بیش از 4 میلیارد تومان کمک حامیان به ایتام در سال گذشته

رئیس ستاد جشن رمضان تصریح کرد: از سفارش‎های بسیار مهمی که در دین مبین اسلام صورت گرفته محبت و نیکی کردن به ایتام است.

بشارتلو ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی از سال 1378 کمک به ایتام و جذب حامی اقدام کرده که در این طرح کمکهای قابل توجه‎ای به حامیان در حال انجام است.

وی افزود: در سال 1391 مبلغ بیش از 4 میلیارد تومان توسط حامیان به ایتام تحت حمایت کمک شده است که تعدادکل حامیان بیش از 14 هزار نفر و تعداد کل ایتام تحت حمایت استان 7 هزار و 524 نفر است.

در سال 1391 بیش از 45 هزار نفر اطعام شد

قائم مقام کمیته امداد گلستان بیان کرد: از جمله کارهای پسندیده و مورد تاکید اسلام اطعام مومن و به خصوص مستمندان و فقراست.

وی افزود: در سال 1391 تعداد 45 هزار و 45 نفر اطعام شده‎اند و تعداد 11 هزار و 315 بسته غذایی و سبد کالا توزیع شده است که ارزش ریالی آنها 3 میلیارد و 843 هزار ریال است.

طرح شفا، طرح کمک به بیماران خاص

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی گلستان اعلام کرد: کمیته امداد امام خمینی هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان با اجرای طرح شفا کمک‎های مردمی را برای مساعدت به بیماران نیازمند ساماندهی و در همین راستا فعالیت‎هایی برای جذب حامی را در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: تعداد بسیار زیادی از بیماران زیرپوشش کمیته امام خمینی به خصوص بیماران صعب‌العلاج مانند بیماران سرطانی، ام‎اس و بسیاری بیماری‎های دیگر در پرداخت هزینه‌های درمانی دچار مشکلات فراوانی هستند و اعتبارات دولتی و حمایت موسسات خیریه پاسخگوی هزینه‌های هنگفت این گروه از بیماران نیست.

بشارتلو ابراز داشت: لذا کمیته امداد امام قصد دارد با اجرای طرح شفا بیماران نیازمند را شناسایی و با کمک حامیان حرکت این عزیزان نیازمند را در مسیر درمان تسهیل و کمک‌های مردمی را در طی سال به خصوص ایام ماه مبارک رمضان ساماندهی کند.

وی در تشریح اهداف طرح شفا گفت: شناسایی بیماران صعب‌العلاج زیرپوشش، بررسی نوع درمان و مسیر آن و برآورد هزینه‌های درمانی، جلب مشارکتهای مردمی در راستای حمایت از بیماران مذکور، هدایت، راهنمایی و اطلاع‌رسانی به حامیان و معرفی بیماران نیازمند تحت پوشش از جمله اهداف این طرح است.

بشارتلو در پایان ابراز داشت: جلب حمایت گروه‌ها، موسسات و مراکز درمانی و ارتباط با مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه و سایر مراکز به منظور پیگیری و درمان بیماران نیازمند تحت حمایت طرح شفا از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام/83004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول