اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

بالاترین سرمایه یک ملت عاطفه و ذائقه معنوی آن است

امام جمعه اردبیل گفت: ‌بالاترین سرمایه یک ملت، تمدن و قوم پرورش عواطف پاک و خداپسندانه همراه با تنظیم ذائقه معنوی‌گرایی است.

بالاترین سرمایه یک ملت عاطفه و ذائقه معنوی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در مراسم موسسه خیریه امام رضا (ع) وابسته به بهزیستی استان اردبیل با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و برجستگی‌های آن حضرت در دستگیری از فقرا و نیازمندان، اظهار داشت: امروز برخی از خیرین از پاک‌ترین و حلال‌ترین روزی خود ایتام آل محمد (ص) را متنعم می‌کنند و قطعاً در در‌آمد و مصرف پول آنها یک معادله‌ای معنوی ساری و جاری است چرا که پول حلال و پاک قطعاً در مسیر درست مصرف شده و خیرین برای اراده خداوند در این زمینه مجرایی واقعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه آرمانی اسلامی تمام افراد جامعه شریک درد و غم هم و غمگسار اندوه و ناراحتی و روزهای خوشی همدیگر هستند چرا که در دین ما توصیه شده است جامعه به پیکره واحدی می‌ماند که اگر یک نفر غم و غصه‌ای بخورد دیگران نیز باید با او همدرد شوند.

امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه نباید به ظواهر دنیوی، مال و مکنت افتخار کرده و به خود بالید، یادآور شد: شایسته‌ترین مردمان یک جامعه آنهایی هستند که به جای ساختن برج و ساختمان و سوار شدن بر بهترین خودروها غمگسار دیگران بوده و مددکار همنوعان خود باشند.

عاملی با بیان اینکه در جامعه آرمانی نبوی نه تنها هیچ فاصله‌ای بین افراد جامعه و گروه‌ها وجود ندارد بلکه پیمان اخوت بین مهاجرین و انصار در صدر اسلام بر همین مبنا بسته شده است، گفت: بزرگترین برجستگی یک ملت، تمدن و قوم و همچنین سرمایه آنها پرورش عواطف پاک و تنظیم ذائقه معنوی است که قطعاً جامعه را به مرز همدلی سوق می‌دهد.

وی بالغ شدن واقعی را در احساس درد و همدلی بیشتر افراد جامعه توصیف کرد و عنوان کرد: چقدر لذت‌بخش است که در ماه رمضان یک فرد ثروتمند و توانگر در اوج  سادگی در کنار سفره فقیر و یتیمی بنشیند و دست محبت به سر او بکشد که ایجاد این فضا حتی از دست یک هنرمند و فیلمساز نیز خارج است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: قطعاً صاحبان چنین تفکر و اندیشه‌ای در دنیا و آخرت به مرز کمال و فلاح می‌رسند چرا که امروز وظیفه همه ماست که در هر قامت و منصبی دست خیر و مهربانانه به سمت ایتام و نیازمندان بکشیم و اجازه ندهیم گرد غم و اندوه بر سر صورت آنها بنشیند.

عاملی افزود:‌ باید در جامعه ذائقه را به گونه‌ای تنظیم کرد تا به اهداف و مبنای ظاهری نظیر ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها افتخار نکنیم بلکه بزرگترین افتخار ما به دستگیری از فقرا،‌ ایتام و نیازمندانی باشد که قادر هستیم گرهی از مشکلات را بگشاییم.

وی با یاد کردن از خیرین نام آشنایی همچون علیپور که تمام سرمایه و ثروت خود را در راه مدرسه‌سازی هزینه کرده و با خدای متعال معامله‌ای ابدی انجام داده‌اند، تصریح کرد: قطعاً خیرین و نیکوکاران موسسه امام رضا (ع) نیز با احساساتی پاک و لطیف با امام هشتم معامله کرده‌اند و بدون اینکه بخواهند با ساختمان، ‌ماشین‌، تشریفات و تجملات خود را معرفی کنند با اهدای ثلث مال خود در حقیقت مدیریت مالشان را بعد از مرگ در قالب وقف عهده‌دار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این مراسم مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا (ع) نیز با یادآوری اینکه کودکان زیر 12 سال و بالای 12 سال بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان خیابانی و کار تحت پوشش موسسه خیریه امام رضا (ع) هستند، گفت: هزینه سالانه این کودکان 3.5 میلیون تومان است که به در نظر گرفتن یارانه اهدایی از سوی بهزیستی این رقم به حدود 7 میلیون تومان می‌رسد.

روشنی اذعان داشت: ما تمام کودکان خیابانی و کار را در هر نقطه‌ای جمع‌آوری می‌کنیم و در حد وسع و توان خود امکانات تحصیلی و آموزشی آنها ر فراهم آوردیم.

انتهای پیام/62007/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول