اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان:

۲ میلیون و ۵۸۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی خوزستان هستند

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۲۹ نفر در این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

۲ میلیون و ۵۸۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی خوزستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی ترکاشوند در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی در محل اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان برگزار شد اظهار کرد: جمعیت تابعه بیمه شدگان اصلی در استان یک میلیون و 484 هزار و 643 نفر است.

وی تعداد مستمری بگیران موجود در استان را 131 هزار و 719 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین تعداد افراد تحت کفالت مستمری بگیران استان 222 هزار و 643 نفر است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: با توجه به جمعیت 4 میلیون و 585 هزار نفری استان حدود 56 درصد مردم خوزستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.در حال حاضر 2 میلیون و 587 هزار و 429 زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان بوده که از این تعداد بالغ بر 748 هزار و 163 نفر بیمه شده اصلی هستند.

ترکاشوند گفت: در حال حاضر خدمات مختلف بیمه تامین اجتماعی از طریق 34 شعبه موجود در استان و چهار کارگزاری فعال به مردم ارائه می‌شود.

وی میزان مبلغ کل مستمری بگیران استان را در ماه 125 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که در اسفندماه سال گذشته حدود 103 میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت شده و حدود چهار میلیارد تومان در ماه به مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دهدز فاصله قابل توجه‌ای با ایذه دارد در سال جاری مجوز احداث یک شعبه اقماری را گرفتیم.

ترکاشوند افزود: همچنین در بندرامام خمینی (ره) شعبه اقماری دیگری راه اندازی خواهیم کرد و در حال حاضر در شهرستان‌های دزفول، هویزه و بهبهان شعبات اقماری مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 73 کارگاه جدید شناسایی کردیم گفت: در سال 91 حدود 7 هزار و 488 کارگاه شناسایی شد.

ترکاشوند تصریح کرد: در سال گذشته به بیش از 2 هزار و 207 پرونده شاکی رسیدگی و حقوق از دست رفته آن‌ها محاسبه شد و در سه ماهه نخست سال 92 به 620 درخواست شکایت رسیدگی شده است.در سال 91 بیش از 15 میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش تعهدات کوتاه مدت و بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان در بخش تعهدات بلند مدت هزینه کردیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان تعداد مستمری بگیران استان را در سال 80، 43 هزار و 372 نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در سال 91 تعداد مستمری بگیران به 131 هزار و 719 نفر رسیده و تعداد بیمه شدگان استان از 432 هزار و 818 نفر در سال 80 به 748 هزار و 164 نفر در سال 91 افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور نیز تصریح‌کرد: میانگین سنی مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی حدود 55 سال سن بوده که میانگین سن بازنشستگی در استان 49 سال سن است.

ترکاشوند عنوان کرد: میزان دریافتی ما در مشاغل سخت و زیان آور به صورت میانگین یک میلیون و 120 هزار تومان در ماه و میانگین میزان مستمری بازنشستگان عادی در ماه 750 هزار تومان است.

انتهای پیام/72008/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول