اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد

برخورداری 65 درصد از جمعیت شهری زنجان از خدمات تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: 65 درصد از جمعیت شهری استان از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

برخورداری 65 درصد از جمعیت شهری زنجان از خدمات تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم شکیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین اجتماعی تعهدات مختلفی را به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌دهد، اظهار کرد:‌ این سازمان 15 نوع خدمات کوتاه‌مدت و بلند‌مدت ارائه می‌کند.

وی از صدور 13 هزار دفترچه در سطح استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این دفترچه‌ها برای اخذ خدمات درمانی صادر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از افزایش مبلغ مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: 25 درصد به این مبلغ اضافه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون سوابق بیمه‌شدگان تصریح کرد: با این اتوماسیون افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سوابق بیمه‌ای خود را در بیاورند.

شکیبی تصریح کرد: با صدور کارت سلامت برای بیمه‌شدگان موضوع تمدید دفترچه‌های بیمه برای بیمه‌شدگان خود به خود حل می‌شود.

وی مجموع بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را در سطح کشور 12 میلیون نفر دانست و اضافه کرد: تامین اجتماعی 2 میلیون مستمری‌بگیر دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری را 200 هزار نفر اعلام کرد.

وی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی زنجان را 165 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان زنجان 22 هزار و 500 نفر مستمری‌بگیر دارد.

شکیبی تعداد افراد دریافت‌کننده بیمه بیکاری را در سطح استان زنجان 4 هزار نفر دانست و اضافه کرد: 50 درصد از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه مردم ساکن در روستاها نیز از بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، افزود: به دلیل ساکن بودن قشر کارگری در شهرها درصد پوشش بیمه تامین اجتماعی در شهرهای استان 65 درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: طی سال گذشته 11 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند و این برنامه در سال‌جاری هم ادامه می‌یابد.

وی به انجام 21 هزار بازرسی از کارگاه‌های فعال استان اشاره کرد و افزود: مشکلات موجود در این عرصه به عدم همکاری کارفرماها مربوط می‌شود.

شکیبی با بیان اینکه اولویت در بیمه کارگران فعال در کارگاه‌ها با لیست ارائه شده توسط کارفرما است، تصریح کرد: ترجیح منافع فردی بر حقوق عمومی از مشکلات موجود در این عرصه محسوب می‌شود که در واقع نوعی معضل فرهنگی است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد ساختمان شمار 2 سازمان تامین اجتماعی با اذعان به وجود مشکل در فضای فیزیکی آن گفت:‌ با تلاش‌های انجام شده مشکلات زمین تهیه شده برای احداث ساختمان جدید حل شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه عمده مشکل تامین اجتماعی در بحث شغل‌های زیان‌آور است، گفت: طی سال گذشته 2 هزار و 500 نفر از این افراد بازنشسته شده‌اند.

انتهای پیام/73004/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول