اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان خبر داد

فعالیت 37 گروه جهادی دانشجویی در همدان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان گفت: 700 نفر از دانشجویان برادر و خواهر در سطح استان همدان در قالب 37 گروه جهادی فعالیت دارند.

فعالیت 37 گروه جهادی دانشجویی در همدان

علی‌اصغر صداقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌ اردوهای جهادی دانشجویی اظهار کرد: با آغاز به کار اردوهای جهادی طی امسال 37 گروه جهادی در سطح استان فعالیت داشته‌ است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و تحت شعاع قرار گرفتن فعالیت اردوهای جهادی، در حال حاضر در این ماه پنج گروه جهادی فعال هستند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان تصریح کرد: منطقه مهدی‌آباد و منطقه خضر از جمله مناطقی است که گروه‌های جهادی همچنان در آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در چند روستای ملایر نیز گروه‌های جهادی فعال هستند، بیان داشت: بیشترین عرصه فعالیت گروه‌های جهادی شامل عرصه‌های فرهنگی،‌ آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان و اشتغالزایی است که با استقبال خوبی از طرف اهالی مواجه شده است.

صداقتی تأکید کرد: 700 نفر از دانشجویان برادر و خواهر در سطح استان در قالب 37 گروه جهادی حضور داشته و فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به مناطقی که خدمات‌رسانی شده است، افزود: بیشترین حضور و استقبال از فعالیت اردوهای جهادی در مناطق خضر و مهدی‌آباد بوده است.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان یادآور شد: در این مناطق با توجه به کثرت متقاضیان و پر بار بودن کلاس‌ها با کمبود فضا مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه از مدارس این مناطق برای خدمات‌رسانی و برگزاری کلاس‌ها استفاده می‌شود، ابراز داشت: به علت کثرت فراگیران در یک رشته دو تا سه کلاس در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود که بیشتر به صورت اطلاعات عمومی است.

صداقتی با اشاره به برگزاری کلاس‌های امداد و نجات تصریح کرد: مربیان هلال ‌احمر نیز با حضور در کلاس‌ها به آموزش اطلاعات عمومی به خانواده‌ها می‌پردازند و در بحث بهداشت و درمان نیز اعزام پزشک و ماما، ویزیت و توزیع داروی رایگان از جمله فعالیت‌های اردوهای جهادی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان طی چهار سال اخیر در اردوهای جهادی جزء چهار استان برتر کشور بوده است، گفت: با توجه به رتبه‌بندی و امتیازبندی به عمل آمده در سازمان بسیج سازندگی کشور، بسیج دانشجویی استان همدان طی دو سال اخیر رتبه نخست را کسب کرده است.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان بیان داشت: این مهم نشان دهنده این است که استان همدان رشد قابل توجهی در اردوهای جهادی داشته و هر ساله از پیشرفت خوبی در این زمینه برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: امسال نیز دانشجویان و شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی با انگیزه و مهارت بیشتری کلاس‌ها را برگزار و اداره می‌کنند.

صداقتی یادآور شد: با توجه به اینکه فقط یک سوم اوقات فراغت تابستان را سپری کرده‌ایم، 37 گروه جهادی بسیار موفق کار خود را شروع کرده‌اند و بخش عمده‌ای از فعالیت آنان بعد از ماه رمضان خواهد بود.

به گفته وی بعد از ماه مبارک رمضان نیز در تمام شهرستان‌ها گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم فعالیت خواهند داشت.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان با اشاره به بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی در تاریخ پنجم مرداد ماه تأکید کرد: برنامه‌های ماه رمضان بیشتر جنبه آموزشی، فرهنگی و اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به همکاری رسانه‌ها افزود: باید رسانه‌ها نیز در راستای پوشش فعالیت گروه‌های جهادی که در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان صورت می‌گیرد، حق مطلب را ادا کنند.

صداقتی اظهار داشت: از مهمترین فعالیت‌ اردوهای جهادی طی امسال بحث اشتغالزایی و ورود به مشاغل خانگی است که با استفاده از مربیان مجرب در گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به عرصه‌های تعریف شده در بحث اشتغالزایی مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، تابلو فرش، خیاطی، گلدوزی و... بیشتر خانواده‌ها می‌توانند بعد از آموزش به عنوان یک شغل در این زمینه‌ها ادامه فعالیت دهند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه‌ای بعد از آموزش، از فراگیران آزمون گرفته شده و به آنان مدرک اعطا می‌شود.

انتهای پیام/89006/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول