اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان خبر داد

تشکیل 69 گروه جهادی در دانشگاه‌های استان سمنان برای رسیدگی به مناطق محروم

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان از تشکیل 69 گروه جهادی در دانشگاه‌های استان سمنان برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده در قالب طرح هجرت خبر داد.

تشکیل 69 گروه جهادی در دانشگاه‌های استان سمنان برای رسیدگی به مناطق محروم

محمدحسن سمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با اشاره به اردوهای جهادی و طرح‌های هجرت در سطح استان سمنان گفت: 69 گروه ثبت شده اردوهای جهادی در دانشگاه‌های استان سمنان تشکیل شده که حدود 34 گروه آن برنامه‌ریزی برای اعزام در سال 92 به ویژه در فصل تابستان دارند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان اظهار کرد: اردوهای هجرت مصداق جهاد فی سبیل‌الله بوده و کاری که برای خدا انجام شود، ماندگار است.

سمندی افزود: کارگروه‌های جهادی شهرستان شاهرود از نخستین روزهای سال در عید نوروز با چهار گروه جهادی در روستاهای طرود برگزار شد و سایر گروه‌ها فعالیت خود را در طی سال دارند که تا قبل از ماه مبارک رمضان، تعداد 16 گروه جهادی برنامه خود را اجرا کردند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: با توجه به خاصیت خودجوش و دانشجویی بودن این اردوها، شش هزار دانشجوی خواهر و برادر در اردوهای جهادی دانشجویی «طرح هجرت» تا قبل از ماه رمضان شرکت کرده‌اند.

سمندی بیان کرد: یک گروه نیز در ماه مبارک رمضان در روستای جزن دامغان مشغول فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی بوده و از دیگر برنامه‌های این گروه، برگزاری کلاس احکام، قرآن و آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: در سال 92 یک گروه قبل از ماه مبارک رمضان از دانشگاه قائم‏شهر در منطقه چاشم و خطیرکوه و یک گروه هم از دانشگاه تربیت مدرس تهران در منطقه بیارجمند و خارتوران برای حضور بعد از ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان خاطرنشان کرد: سه گروه جهادی در زمینه‌های کارآفرینی، آموزشی و فرهنگی از دانشگاه‌های استان سمنان در استان‌های دیگر مشغول فعالیت هستند.

سمندی گفت: یک گروه در تیر ماه در روستای قارضی بام اسفراین استان خراسان شمالی و دو گروه در عرصه عمرانی و فرهنگی شهریور ماه در استان‏های خراسان جنوبی و کرمانشاه فعالیت‌ها و اقدامات خود را به مرحله اجرا خواهند رساند.

وی ادامه داد: مابقی گروه‌ها در سطح استان در مناطق روستاهای شرقی شهرستان میامی، منطقه کالپوش، روستاهای اطراف بسطام، روستاهای جنوبی کوه‏زر دامغان و طرود شاهرود اجرای برنامه دارند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان بیان کرد: فعالیت دانشجویان در عرصه‌هایی اعم از آموزشی، فرهنگی، پزشکی، عمرانی، بهداشتی، دامپزشکی و کشاورزی است.

سمندی خاطرنشان کرد: تاکنون علاوه بر کلاس‌های مختلف آموزشی در سنین مختلف، اکیپ‌های پزشکی نیز در مناطق مختلف حضور داشته‌ و در زمینه عمرانی، یک خانه عالم در روستای آبخوری و یک خانه برای یکی از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در منطقه کالپوش احداث شده است.

وی از دیگر کارهای عمرانی در تیر ماه سال 92 را ساخت سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای طرود شاهرود، خطیرکوه و چاشم سمنان بیان کرد.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان با توجه به اینکه  امسال رویکرد برنامه‌های جهادی دانشجویی «مسئله‏محوری» است، افزود: دانشجویان علاوه بر فعالیت در عرصه‌های مختلف به بررسی و شناخت مشکلات منطقه، شناخت و دلائل رفع آن برای زدودن محرومیت از منطقه می‏پردازند که این نیازمند همت مسئولان محلی و استانی در مقاطع کشوری است.

سمندی از مهم‌ترین اهداف اردوهای جهادی را تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه سازندگی و آبادانی تمام نقاط کشور با محوریت شعار سال، حفظ و انسجام و خودسازی نیروهای موجود در بسیج، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و ایجاد اعتماد عمومی و خوش‌بینی مردم به نظام اسلامی عنوان کرد.

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان سمنان از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اصول اردوهای جهادی را خود‌جوش بودن این گروه‌ها عنوان کرد.

سمندی افزود: دانشجویان مؤمن و متدین با الگوگیری از شهدا، درک محرومیت یک منطقه، رها کردن آسایش و زندگی آسوده شهری بدون هیچ مزد و منتی با فراهم کردن اسباب و لوازم، قدم به سرزمین ولی‏نعمتان می‌گذارند تا بر اساس مرام شهدا، جهادی فی سبیل الله و بزرگ‏تر از آن جهادی در نفس خویش ایجاد کنند.

انتهای پیام/2249/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول