اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران:

قانون بانکداری بازتعریف شود

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران گفت: ضرورت دارد قانون بانکداری بازتعریف جدیدی شود و با استفاده از علم اقتصادی به میدان بیاید.

قانون بانکداری بازتعریف شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ولی الله فرزانه صبح امروز در همایش نقش اصناف در تحقق حماسه اقتصادی که با میزبانی بانک مهر اقتصاد مازندران برگزار شد، اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد با رویکرد بسیجی می‌تواند زمینه‌ساز بانکداری اسلامی در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان در زمان بحران به میدان می‌آیند و در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند، تصریح کرد: در حال حاضر بانکداری ما شبهه‌انگیز است و بوی ربا می‌دهد، نیاز است بانک مهر اقتصاد با روحیه ایثارگری روش بانکداری اسلامی را در سطح کشور تسری بخشند.

فرزانه افزود: ای کاش بانک مهر اقتصاد با هماهنگی بانک مرکزی به عنوان بانک پیش رو می‌توانست بانکداری اسلامی را اشاعه دهد.

وی با بیان اینکه بانکداری ما بر اساس عقود اسلامی نیست، یادآور شد: هم‌اکنون بانک‌های ما به نام بانکداری اسلامی نقش بدهکار و بستانکار را ایفا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران افزود: بانک مهر اقتصاد نقش وکیل سپرده‌گذاران را ایفا می‌کند و ای کاش می‌توانست رابطی بین سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که در کارگروه تحول اقتصادی به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار گرفت اصلاح نظام بانکداری کشور است، گفت: ضرورت دارد قانون بانکداری بازتعریف جدیدی شود و با استفاده از علم اقتصادی به میدان بیاید.

فرزانه ادامه داد: اگر می‌خواهیم حماسه اقتصادی را از بانک‌ها انتظار داشته باشیم همین تحقق بانکداری بدون ربا است.

وی اظهار داشت: بانک به عنوان امانت‌دار باید رابطی بین سپرده‌گذار و سرمایه‌گذار باشد و با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای در سود و زیان با هم شریک باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با بیان اینکه آرزوی دیرینه بازاریان ما تحقق بانکداری اسلامی است، بیان داشت: بازاریان در تحقق حماسه اقتصادی نقش بسزایی دارند.

وی اصناف را یکی از اجزای موثر در اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: اصناف حلقه پیوند بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.

فرزانه افزود: اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات یکی از محورهای کارگروه تحول اقتصادی است.

وی اظهار داشت: مازندران دارای 161 هزار واحد صنفی است که 36 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند.

فرزانه با اشاره به اینکه 25 درصد ارزش افزوده مازندران را اصناف، 56 درصد را بخش خدمات تامین می‌کنند، یادآور شد: از 16 هزار و 500 میلیارد تومان سهم ارزش افزوده مازندران 30 درصد آن معادل 4 هزار و 800 میلیارد تومان ارزش افزوده این استان از سوی اصناف تامین می‌شود.

وی به اصلاح شبکه توزیع کالا تاکید کرد و گفت: هزینه نظام توزیع کالا در کشور گران است و باعث افزایش قیمت کالا می‌شود.

فرزانه مشکل اقتصاد کشور را ساختاری و سنتی دانست و افزود: ساختار به‌جای مانده از اقتصاد رژیم گذشته که با فرهنگ دینی ما سازگاری ندارد نظام اقتصادی ما را معیوب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اصناف سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: بازاریان نقطه قوتی در تحقق حماسه اقتصادی هستند.

معاون استاندار مازندران الکترونیکی شدن بانک‌ها را گامی برای بانکداری اسلامی عنوان کرد و گفت: غرب با استفاده از آموزه‌های دینی ما در بانکداری اسلامی پیشگام شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم اداری غرب دروغ‌پرور نیست، بیان داشت: اگر سیستم اداری و بانکی الکترونیکی باشد و دست در آن دخالت نداشته باشد دینداری ما حفظ می‌شود.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول