اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زندان گلپایگان:

27 نفر محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان گلپایگان به سر می‌برند

رئیس اداره زندان گلپایگان گفت: 27 نفر محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان گلپایگان به سر می‌برند و در صورتی که خیران و نیکوکاران 6 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک کنند این افراد از زندان رهایی می‌یابند.

27 نفر محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان گلپایگان به سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، هر ساله در ماه مبارک رمضان شاهد گلریزان برای زندانیانی هستیم که به دلیل عدم امکانات مالی و پرداخت دیه و یا خسارات مالی مجبور به تحمل زندگی در پشت حصار زندان هستند و به همین منظور خیران به برکت این ماه مبارک اقدام به برگزاری جشن گلریزان و کمک به این افراد می‌کنند.

ابراهیم شیروانی در جشن گلریزان که در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزار شده بود، بیان کرد: جشن گلریزان چهار سال است که در شهر گلپایگان برگزار می‌شود و همه ساله با کمک خیران و نیکوکاران شهرستان تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد که به علت عدم توانایی پرداخت دیه و یا محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند، آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 27 نفر محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان گلپایگان به سر می‌برند، گفت: 12 نفر به علت عدم پرداخت مهریه، 12 نفر به علت چک و محکومیت مالی غیراز کلاهبرداری و سه نفر به علت دیه ناشی از تصادفات در زندان گلپایگان به سر می‌برند.

شیروانی تاکید کرد: در صورتی که خیران و نیکوکاران 6 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک کنند این افراد از زندان رهایی می‌یابند.

*کمک به زندانیان جرائم غیرعمد فقط در ماه مبارک رمضان نباشد

در ادامه امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: جشن گلریزان میدان عمل خیران و نیکوکارانی است که با دستان توانمند خود خانواده‌های زندانیان را از مشکلات مالی نجات می‌دهند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی کمک به زندانیان و خانواده آنان را سنت حسنه‌ای برشمرد و بیان کرد: این اقدام خداپسندانه نباید فقط در ماه مبارک رمضان اجرا شود بلکه اعضای ستاد دیه باید در طول سال هم از خیران و نیکوکاران در این کار نیک یاری بخواهند و ستاد دیه شهرستان را فعال نگه دارند. 

وی از اعضای ستاد دیه خواست در مورد پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد نهایت دقت و توجه را به عمل آورند تا افرادی که با مظلوم نمایی و یا سوء استفاده می‌خواهند از زندان رهایی پیدا کنند، به اهداف خود نائل نشوند.

*کمک به خانواده زندانیان کمک به امنیت جامعه است

در ادامه رئیس دادگستری گلپایگان اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا نعمت امنیت در کشور برقرار است و اگر افراد شیطان صفتی بخواهند از روی هوا و هوس به حریم مردم تجاوز کنند و عفت عمومی جامعه را زیر سوال ببرند، متولیان امنیت وارد عمل می‌شوند.

رسول احمدی با بیان اینکه وظیفه ذاتی، شرعی و قانونی قوه قضاییه و دادگستری حفظ نظم و امنیت جامعه است، تصریح کرد: در اجرای این وظایف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: از تعداد کل محکومان زندان گلپایگان فقط 27 نفر و یا کمتر از 10 درصد آنان به علت جرائم غیرعمد در آنجا به سرمی‌برند و 90 درصد باقیمانده را زندانیان جرائم عمد تشکیل می‌دهند که خواسته و ناخواسته مرتکب عمل مجرمانه شده‌اند و امروز در زندان به سر می‌برند.

رئیس دادگستری گلپایگان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد را نوعی تامین مقوله امنیت برشمرد و گفت: اگر خانواده‌های زندانیان را در جامعه رها کنیم آن‌ها با آسیب‌های اجتماعی در جامعه مواجه می‌شوند بنابراین با حمایت مادی و معنوی از این خانواده‌ها باردیگر به تامین امنیت در جامعه کمک کرده‌ایم.

به گزارش فارس، در پایان جشن گلریزان 2 میلیون و 644 هزار تومان کمک نقدی، 10 فقره چک به مبلغ 5 میلیون و 900 هزار تومان و مبلغ 9 میلیون و 100 هزار تومان خیرین تعهد پرداخت کردند.

در جشن گلریزان امسال شهرستان گلپایگان در مجموع مبلغ 17 میلیون و 644 هزار تومان برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد زندان گلپایگان جمع آوری شد.

انتهای پیام/63014/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول