اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سکوت‌ معنادار و تعلل در تصمیم هیئت مدیره پاس

گل به‌ خودی‌های هیئت مدیره پاس همدان پایان ندارد

با گذشت یک ماه از آخرین بازی تیم فوتبال پاس در لیگ یک، هیچ اتفاق تأثیرگذاری در این باشگاه برای فصل آتی فصل گرفته نشده و سکوت معنا‌دار اعضای هیئت مدیره حکایت از خبرهای خوبی برای این باشگاه ندارد.

گل به‌ خودی‌های هیئت مدیره پاس همدان پایان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس همدان که این روزها اوضاع و احوال خوبی ندارد، در یک بلاتکلیفی تلخ و خسته‌کننده برای هواداران، مردم و حتی بازیکنانی که با این تیم قرارداد دارند به سر می‌برد.

این تیم ریشه‌دار فوتبال ایران که سال 86 با سلام و صلوات و کلی مانور تبلیغاتی پایتخت را به مقصد همدان ترک کرد در شش سال افت زیادی داشته و نه تنها از بالاترین سطح فوتبال ایران به یک دسته پایین‌تر سقوط کرد بلکه صعود و برگشت به جایگاه اصلی خود را در افق‌های دوردست خود می‌بینم.

تیم فوتبال پاس امسال به لطف پرونده تبانی و سقوط تیم شهرداری تبریز به مرحله پلی‌آف رسید و با شکست تیم مس سرچشمه به مرحله نهایی و تا یک قدم صعود به لیگ برتر قرار داشت که مدیران این تیم با ندانم‌کاری‌های مکرر خود نتوانستند بستر را برای صعود این تیم فراهم کنند.

پنجم تیرماه در همدان آخرین فرصت جبران تمام اتفاقات تلخ چند سال اخیر پاس بود به طوری که تنها با یک کسب نتیجه دو بر صفر می‌توانست صعود کند و به جایگاه اصلی‌اش در لیگ برتر برسد و دل هواداران و مردم علاقه‌مند همدانی را بیشتر از قبل شاد کند.

اتفاقات به دلخواه تیم پاس رقم نخورد و با سنگینی شکست در دور رفت برابر ذوب‌آهن و تساوی یک بر یک، همدانی‌ها را همچنان در لیگ یک ماندگار کرد تا لیگ برتری شدن برای همدانی‌ها به یک آرزوی محال تبدیل شود و یک سال دیگر منتظر بمانند تا توپ گرد فوتبال برای پاس چگونه به گردش دربیاید.

بیش از یک ماه از عدم صعود تیم پاس به لیگ برتر می‌گذارد و در حالی که سه مهره اعضای این تیم به دلیل صلاحدید کمیته انضباطی و تأیید آن در کمیته استیناف از فعالیت‌های فوتبال محروم شدند و اعضای هیئت مدیره این باشگاه بزرگ نتوانستند اقدام مؤثری را برای ادامه کار این تیم کنند.

محرومیت مدیرعامل این باشگاه در همان روزهای اول اعلام حکم اعضای هیئت مدیره را بر آن داشت تا معاون ورزشی پاسی‌ها را به عنوان سرپرست موقت معرفی کنند و پرویز سامری در حال حاضر مسئولیت امضای مکاتبات و پیگیری امور را عهده‌دار است اما این موضوع هیچ کمک مفیدی برای تصمیم‌گیری برای فصل بعد نکرده است.

یکشنبه هفته قبل بعد از حدود 20 روز سکوت معنی‌دار اعضای هیئت مدیره باشگاه پاس در طبقه پنجم وزارت آموزش و پرورش و در اتاق وزیر برای آینده تیم پاس تصمیم‌گیری کردند و قرار شد اعلام نهایی تصمیمات در این هفته باشد، این تعلل و فرصت‌سوزی امروز روز دهم خود را پشت سر گذاشته و هیچ خبری از تغییرات در این باشگاه نیست.

این تعلل در تصمیم‌گیری در این مقطع زمانی که بیشتر تیم‌های لیگ یکی با انتخاب و معرفی سرمربی خود به دنبال جذب بازیکنان و تعیین محل اردوی آماده‌سازی خود هستند شباهت زیادی به زدن گل به ‌خود در یک بازی تک‌حذفی را دارد که مدیران ارشد باشگاه پاس خواسته یا ناخواسته دچار آن شدند.

حضور یک معاون رئیس جمهور، یک وزیر و یک نماینده مجلس که رئیس یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس را در اختیار دارد در ترکیب هیئت مدیره برای این باشگاه نعمتی بزرگی است که تمام تیم‌های فوتبال در ایران آرزوی داشتن تنها یکی از این گزینه‌ها را در هیئت مدیره خود دارند اما این روزها این وزنه سیاسی آقایان هم به کار تیم پاس نیامده و نمی‌آید.

در این یک ماه اخیر همین سکوت و تعلل در تصمیم‌گیری آقایان باعث شده تا بازار شایعه در شهر همدان شدت بگیرد و هر کسی که اصلاً از مدیریت فوتبال سررشته‌ای ندارد به دلیل اوضاع به هم ریخته تیم ریشه‌دار پاس خود را محق می‌داند تا اظهار نظر کند یا حتی پست برای خودشان پیشنهاد بدهند.

اگر مدیران ارشد باشگاه پاس با اداره این باشگاه توسط سامری به عنوان سرپرست موافق بودند چرا برای انتخاب سرمربی پیشنهاد مدیرعامل سابق اقدامی نکرده و نمی‌کنند؟

اگر بنا دارند تا مدیرعامل جدیدی را جایگزین عبدالحمید رمضانی کنند آیا انتخاب یک مدیر جوان و کاربلد فوتبال بومی یا غیر بومی کار سختی است که باید بیشتر از یک ماه برای پیدا کردن آن وقت بگذارند؟

با توجه به بدهی 60 میلیارد ریالی جاری این باشگاه آیا اعضای هیئت مدیره توانایی اختصاص و اجرایی شدن بودجه 100 میلیارد ریالی برای ادامه کار و مقدمات صعود به لیگ برتر تیم فوتبال پاس را دارند یا خیر؟

این‌ها گوشه‌ای از سئوالاتی است که این روزها در اذهان عموم وجود دارد و مردم، هواداران، فوتبالی‌ها و خبرنگاران و ورزشی‌نویسان همدانی به دنبال جواب آن از زبان اعضای هیئت مدیره باشگاه پرحاشیه پاس هستند.

امیدواریم به زودی شاهد افطار روزه سکوت آقایان هیئت مدیره باشگاه باشیم تا تکلیف تیم پاس و ورزش همدان را مشخص کنند.

--------------------

فرشید گل‌محمدی

---------------------

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول