اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دسته‌گل مدیرعاملان پاس همدان تمامی ندارد

بدهی 6 میلیاردی در عرض 6 سال

این روزها اوضاع و احوال تیم پاس همدان خوب نیست زیرا آرامشی که برای بستن تیم در فصل آتی نیاز است، مشاهده نمی‌شود.

بدهی 6 میلیاردی در عرض 6 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم سبزپوش پاس همدان به عنوان یکی از تیم‌های باسابقه فوتبال کشورمان به شمار می‌رود.

این تیم در سال 86 با پیگیری‌های بهروز مرادی استاندار وقت، در 16 خرداد 1386 از سوی ناجا به 8 هزار شهید استان همدان هبه شد و سکان مدیریتی این باشگاه به دست مرد همه‌کاره فوتبال ایران سید محمدکاظم اولیایی سپرده شد.

پاسی‌ها در لیگ هفتم و هشتم با مدیریت اولیایی و باقیمانده بازیکنان پاس بزرگ پایتخت، نتایج خوبی را در همدان گرفتند به طوری که کسب جایگاه پنجمی و دوازدهمی حاصل کار اولیایی و کادر فنی منتخب وی در دو سال نخست فعالیت سبزپوشان در همدان بود.

علیرضا منصوریان، مربی جوان این تیم پس از قبول شکست خانگی پاس برابر راه‌آهن در هفته دهم لیگ نهم، مجبور به استعفا شد.

به تبع آن با تصمیم هیئت‌مدیره اولیایی که مدیرعامل این باشگاه بود بعد از دو فصل و نیم فعالیت در زادگاهش با تیم پاس خداحافظی کرد و جای خود را به کریم ملاحی داد.

ماندن ناپلئونی تیم پاس در لیگ نهم، در هفته آخر موجب شد تا در لیگ دهم باز هم ملاحی در مسند مدیریتی پاس همدان باشد.

در همین جریان، تیم با نظر مستقیم ملاحی بسته شد تا عملکرد قابل قبولی نسبت به فصول گذشته در همدان مشاهده شود.

در لیگ دهم اتفاقات عجیبی برای سبزپوشان پایتخت اتفاق افتاد استعفای یک‌باره مدیرعامل، قائم مقام و سرمربی تیم باعث شد تا همه برای آینده پاس وضعیت خوبی را متصور نباشند و این‌گونه هم شد.

در یک اتفاق نادر، استعفای مدیرروستا مقبول واقع شد اما کادر مدیریتی دوباره به همدان و دفتر کارشان بازگشتند تا محمود یاوری را برای هدایت پاسی‌ها به همدان بیاورند و این در حالی بود که پیوستن یاوری دردی از پاس دوا نکرد و خیلی زود تغییراتی در تیم پاس اتفاق افتاد.

اعضای هیئت‌مدیره با برکناری ملاحی و همکارانش، عباس صوفی رئیس هیئت فوتبال همدان را به عنوان سرپرست باشگاه منصوب کردند و با تصمیم عجیب اصغر مدیرروستا که در اوسط دور رفت استعفا داده بود، دوباره به تیمش بازگشت تا مانع سقوط این تیم شود.

اما پاس در بدترین حالت فقط به دلیل یک تفاضل منفی گل به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد تا تنها دلخوشی مردم همدان از آنها گرفته شود.

استفاده از نفرات غیر فوتبالی در همدان و عدم نتیجه‌گیری در لیگ برتر درس عبرتی برای مسئولان همدان نبود.

در فصل گذشته لیگ دسته اول تیم پاس نه تنها نتیجه‌ای حاصل نکرد بلکه با فراز کمالوند و تحمیل هزینه‌های گزاف این مربی به تیم و باشگاه و دخالت در تمام زمینه‌های پشتیبانی، اداری، فنی و حتی تدارکاتی باعث شد تا نیمه فصل تیم پاس رها شود تا دوباره کار به بازگشتن وینگوبگوویچ به همدان بکشد.

 وینگو هم نتوانست در سال گذشته نتایج خوبی با پاس بگیرد تا صعود به لیگ برتر برای همدانی‌ها به یک آرزوی بر باد رفته تلقی شود.

عدم توجه مناسب رئیس هیئت‌‌مدیره باشگاه پاس، باعث شد تا در این مدت این باشگاه با همه هواداران و هزینه‌ای که در بر داشته، نتواند جایگاه خود را در فوتبال ایران بگیرد.

کرم‌رضا پیریایی، استاندار وقت، بزرگترین آورده ورزشی استان را که با زحمات فراوان مدیران و بهروز مرادی استاندار قبلی ساخته و احیا شده بود را به راحتی به فنا نزدیک کرد.

در ابتدای فصل فوتبالی 92ـ91 با حکم فامیل‌کریمی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه، عبدالحمید رمضانی مدیرعامل پاس شد و با وینگوبگوویچ کروات و جذب بازیکنان مطرح و بومی پا به این رقابت‌ها گذاشت تا بتوانند برای صعود لیگ برتر تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

مدیرعامل جدید پاس، باشگاهی را تحویل گرفت که بدهی‌های آن با اسناد و مدارک موجود هم‌خوانی نداشت و به ناچار برای فصل جدید در هیئت‌مدیره با تصویب بودجه‌ای بالغ بر 4.5 میلیاردی برای صعود به لیگ برتر تیمی را آماده کرد و نیم‌نگاهی به بدهی‌های میلیاردی ادوار گذشته باشگاه داشت.

مدیریت رمضانی با سرمربی‌گری پیرمرد کروات فوتبال ایران، ختم به خیر نشد و تنها یک هفته بعد از دور برگشت وینگو با مطرح کردن مشکلات خانوادگی، با فوتبال پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین بدرود گفت و در کمتر از یک هفته سر از باشگاه پرسپولیس درآورد و دستیار یحیی گل‌محمدی شد.

 مدیران پاس معتقد بودند رفتن بگوویچ از پاس فوتبال رقم نخورد و دست‌های پشت پرده‌ای در کار بوده است.

مشکلات مالی از یک طرف و عدم نتیجه گرفتن سبزپوشان از طرف دیگر باعث شد تا رمضانی در رأس پیکان مدیریتی پاس نتواند رضایت مردم همدان را برآورده کند و با متشنج شدن جو ورزشگاه در بازی‌های خانگی حواشی بیشتر از اصل فوتبال گریبانگیر این تیم مدعی صعود به لیگ برتر شد.

عدم تحقق وعده‌های هیئت‌مدیره از یک طرف و درگیری مدیریت باشگاه با طلبکاران ادوار گذشته باعث بروز مشکلاتی برای این باشگاه شد.

امید طیری که از هفته شانزدهم با آمدن به زادگاه پدری‌اش سکاندار تیم فوتبال پاس همدان شد در طول 11 هفته سکانداری‌اش در تیم پاس به آمار خوبی دست یافت و موفق شد تا 22 امتیاز از 33 موجود را کسب کند.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان معتقد بود که تیمش لیاقت لیگ برتری شدن را دارد اما فراز و نشیب کسب نتایج این تیم در هفته‌های پایانی باعث شده تا پاس بزرگ همدان جایگاهی بهتر از سومی به دست نیاورد.

اعلام حکم جنجالی کمیته انضباطی و تأیید این حکم در کمیته استیناف مبنی بر تبانی در لیگ یک و به تبع آن محرومیت تیم شهرداری تبریز راه برای حضور تیم پاس در مرحله پلی‌آف باز کرد.

برد سه بر دو در مجموع دو بازی برابر تیم مس سرچشمه باعث شد تا کورسوی امیدی برای لیگ برتری شدن تیم پاس باز شود اما باز هم سکوت یک‌باره اعضای هیئت‌مدیره در قبل بازی حساس برابر تیم ذوب آهن باعث شد تا پاسی‌ها حاشیه را بر متن ترجیح دهند.

باخت چهار بر یک تیم پاس برابر ذوب آهن و تساوی یک بر یک حکایت از عدم صعود لیگ پاس داشت تا آرزوی همدانی‌ها به بالاترین سطح فوتبال ایران سه ساله شود.

در روزهای سکوت فوتبال ایران در رده باشگاهی یک‌باره تأیید حکم محرومیت مدیرعامل، سرمربی و مدیر روابط عمومی باشگاه پاس از سوی کمیته استیناف باعث شد تا اوضاع پاس بدتر از قبل شود.

20 روز بعد از پایان بازی مرحله پلی‌آف هیئت‌مدیره باشگاه پرحاشیه پاس دور هم نشستند تا برای فصل آتی تیم پاس تصمیم‌گیری کنند.

در حال حاضر تیم پاس که در گذشته با اقتدار در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دچار بلاتکلیفی ناخوشایندی شده است.

وجود 6 میلیارد تومان بدهی حاصل دسترنج مدیران ادوار گذشته این باشگاه برای ورزش همدان است که در طول 6 سال فعالیت نه تنها رشد صعودی در رشته فوتبال نداشتند بلکه هر روز پسرفتی را در سطح فوتبال کشور برای همدانی‌ها به ارمغان آوردند.

اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پاس وعده کرده‌اند در هفته‌ پیش‌‌ رو، برای وضعیت نابسامان باشگاه پاس تصمیم‌گیری کنند.

مردم، هواداران و اهالی رسانه‌ و ورزشی‌نویسان همدانی منتظر هستند تا ببینند عاقبت تیم فوتبال پاس با حضور چهره‌های سیاسی و ورزشی در هیئت‌مدیره این باشگاه به خیر خواهد گذشت یا خیر؟

----------------------

فرشید گل‌محمدی

---------------------

انتهای پیام/89020/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول