اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دود آتش غفلت مدیران همدانی در چشم مردم

این روزها حال و روز تیم فوتبال پاس همدان اصلاً تعریفی ندارد و با گذشت زمان بیشتر از قبل اوضاع و احوال این باشگاه باسابقه بدتر می‌شود.

دود آتش غفلت مدیران همدانی در چشم مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس که یکی از تیم‌های ریشه‌‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شود این روزها در سکون و رخوت تلخی قرار گرفته و گذر زمان نیز بر مشکلات باشگاه آن می‌افزاید.

تیم پاس برای همه مردم ایران یادآور خاطره خوبی از رشته فوتبال است زیرا آخرین قهرمانی رده باشگاهی ایران در آسیا توسط این تیم ریشه‌دار کسب شده است.

تیم پاس که هفتمین سال حضورش را در استان و دارالمؤمنین همدان شاهد هستیم در ابتدا با نام و هدیه به امیران، سرداران و 8 هزار شهید استان از پایتخت به همدان منتقل شد تا وضعیت این تیم بهتر از قبل شود اما خیلی زود این انتقال عاقبت خوبی را دیار هگمتانه به دنبال نداشت.

این تیم قدیمی فوتبال ایران در چهارمین سال حضورش در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در حالی به لیگ دسته اول سقوط کرد که تنها به خاطر تفاضل یک گل منفی این اتفاق تلخ رقم خورد تا تنها دلخوشی ورزشی جوانان همدانی از بین برود.

تلاش برای بازگشت به لیگ برتر دو سال پیاپی طول کشید اما این اتفاق و آرزوی رسیدن به بالاترین سطح فوتبال ایران برای مردم و هواداران همدانی سه سال به طول انجامیده تا منتظر باشند و ببیند که تا امسال مدیران و مسئولان استان برای تیم محبوب‌شان چه برنامه و تصمیمی دارند.

تیم پاس همدان که در فصل فوتبالی 92-91 در مقایسه با سال‌های قبل عملکرد قابل قبولی در کسب امتیاز و نتیجه در طول فصل داشت با اسیر شدن در حواشی مختلفی که کنار این تیم هر روز و هر هفته اتفاق می‌افتاد نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کرده و به لیگ برتر صعود کند.

شاید مهمترین دلایلی که تیم پاس نتوانست به لیگ برتر برسد وجود مشکلات مالی بود و با وجود اینکه بیش از 2.7 میلیارد تومان بودجه در سال 91 به این تیم تزریق شده بود اما طلبکاران این باشگاه بیشتر از چیزی بودند که مدیران پاس بتوانند بدون دغدغه، بر هزینه و پرداخت‌های خود مدیریت داشته باشند.

احکام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد پرونده تبانی بزرگ فوتبال لیگ آزادگان محدود به چند نفر و تیم نبود و در این میان سه نفر از تیم فوتبال پاس همدان نیز به محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محرومیت مدیرعامل، سرمربی و مدیر روابط عمومی سبزپوشان همدانی باعث شده تا این روزها باشگاه پاس در حالت راکد قرار بگیرد که تصمیم برای فصل فوتبالی آتی، تیم‌داری این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اعلام حکم اولیه کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت مدیرعامل این باشگاه با تصمیم هیئت مدیره، باعث شده تا معاون ورزشی باشگاه(پرویز سامری) مسئولیت امور اداری و جاری این باشگاه را بر عهده گیرد و مکاتبات پاسی‌ها توسط وی انجام شود.

هفته گذشته اعضای هیئت مدیره باشگاه پر حاشیه پاس در تهران و در دفتر وزیر آموزش و پرورش دور هم نشستند تا تصمیمی برای آینده این تیم و باشگاه بکنند.

مدیران باشگاه پاس با شنیدن گزارش عملکرد یک‌ساله عبدالحمید رمضانی و دلایل عدم صعود پاس به لیگ برتر اکتفا کردند تا همه تصمیمات تأثیرگذاران اعضای هیئت مدیره به این هفته موکول شود.

بعد از 9 روز که از تشکیل جلسه هیئت مدیره باشگاه پاس می‌گذرد نه تنها اتفاقی برای این باشگاه نیفتاده که حواشی و حرف و حدیث‌های ناخوشایند در بین اهالی ورزش به خصوص فوتبال همدان بیشتر شده است تا همه دلسوزان و علاقه‌مندان تیم فوتبال پاس نگران‌تر از قبل شوند.

این روزها که تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول به دنبال بازیکنان مورد نظر و همچنین برگزاری اردویهای آماده‌سازی هستند وضعیت مدیرعاملی، سرمربی‌گری و بازیکنان تیم ریشه‌دار پاس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این اتفاق ناخوشایند در حالی در همدان صورت می‌گیرد که دیگر نماینده فوتبال استان الوند همدان با هدایت رضا طلایی‌منش بعد از انجام چندین مرحله تست‌گیری از بازیکنان بومی و مستعد با بازیکنان مورد نظر کادر فنی تمرینات خود را روزانه و به صورت منظم، پیگیری می‌کند.

غفلت و فرصت‌سوزی که مدیران ارشد باشگاه پاس خواسته یا ناخواسته به آن دست زدند بیش از پیش به ضرر ورزش استان و دلسردی مردم و علاقه‌مندان به تیم فوتبال پاس منجر خواهد شد و دودی که از این آتش غفلت بلند می‌شود فقط و فقط به چشم مردم و هواداران سبزپوشان می‌رود.

روزی که بر روی سکوهای ورزشگاه‌های شهدای قدس و شهید مفتح هواداران همدانی یک صدا « پاس بزرگ همدان» را فریاد می‌زدند کمتر کسی تصور این را می‌کرد تیم با قدمت و سابقه پاس دچار بلاتکلیفی در کادر اجرایی خود شود و این اتفاق تلخ این روزها در همدان اتفاق افتاده است و دل علاقه‌مندان به ورزش و به خصوص رشته فوتبال را به درد آورده است.

پاس همدان در حال حاضر بیش از 60 میلیارد ریال بدهی دارد که در صورت تخصیص این بودجه و  تسویه حساب با طلبکاران ریز و درشت این باشگاه باید تازه برای فصل امسال این باشگاه تصمیم‌گیری کرد که این موضوع یکی از هزاران امور پاسی‌ها محسوب می‌شود.

با حساب سرانگشتی و ساده خیلی راحت می‌شود فهمید مسئولان ارشد استان که مسئولیت اصلی تیم فوتبال پاس بر عهده آنان است برای موفقیت و لیگ برتری شدن تیم فوتبال پاس باید بیشتر از 10 میلیارد تومان از بودجه استان را به پاس اختصاص بدهند.

سئوالی که برای علاقه‌مندان، هواداران، مردم ورزش‌دوست و خبرنگاران و ورزشی‌نویسان همدان پیش می‌آید با وضعیت اقتصادی و تغییرات اساسی در دولت اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به سبزپوشان همدانی چگونه اجرایی می‌شود؟

سرویس ورزشی خبرگزاری فارس همدان به نمایندگی از مردم فهیم استان و یکی از رسانه‌های پرمخاطب و تأثیرگذار وظیفه خود می‌داند تا رسیدن به نتیجه دلخواه و درخور همدان، خواسته‌ها و نگرانی‌های تیم پاس را پیگیری کند تا بتواند روایت‌کننده اخبار خوشی از این باشگاه فرهنگی ورزشی استان باشد.

مشخص شدن وضعیت مدیرعاملی باشگاه، تعیین سرمربی فصل بعد و میزان بودجه تخصیص یافته به باشگاه پاس برای تسویه حساب با طلبکاران ادوار گذشته و شروع جذب بازیکن و انجام مراحل اردوی آماده‌سازی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری باشگاه پاس است که امیدواریم با تشکیل سریع جلسه هیئت مدیره جواب این سئوالات به زودی مشخص شود.

----------------

فرشید گل‌محمدی

----------------

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول