اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پاس همدان در بلاتکلیفی سکوت مسئولان

باشگاه پاس همدان این روزها در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد و مدیران ارشد و مسئولان این تیم به جای اتخاذ تصمیمات موثر سکوت اختیار کردند.

پاس همدان در بلاتکلیفی سکوت مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس همدان که امسال در آخرین مرحله مسابقات پلی‌آف در یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار داشت باز هم اسیر حواشی شد تا آرزوی لیگ برتری شدن این تیم برای همدانی‌ها سه ساله شود.

تیم پاس که بر اساس حکم کمیته انضباطی و تأیید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر اعلام و احراز تبانی تیم شهرداری تبریز موفق شد به مرحله نهایی لیگ آزادگان صعود کند اما محرومیت بزرگترین پرونده تبانی فوتبال دسته یک گریبانگیر تیم فوتبال پاس همدان شده است.

به تازگی کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت شش ماهه عبدالحمید رمضانی مدیرعامل، امید طیری سرمربی، علی خلف مدیر روابط عمومی این باشگاه را تأیید کرده و عملاً باشگاه پاس در یک بلاتکلیفی اساسی برای ادامه فعالیت در فصل بعد فوتبالی دارد.

این محرومیت در حالی اتفاق افتاده که رمضانی با حضور در فدراسیون فوتبال و دیدار حضوری دبیر کل و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال تقاضای بررسی مجدد این حکم را دارد و معتقد است که باشگاه پاس همدان در پرونده تبانی پاک بوده و فقط اطلاع‌رسانی اتفاقات ناخوشایند فوتبال کشور را کرده است.

باشگاه پاس با این اتفاق در بلاتکلیفی به سر می‌برد و اصلاً برای کارکنان و عوامل ستادی این باشگاه مشخص نیست عاقبت و نتیجه این مسائل به کجا خواهد رسید.

سکوت اعضای پرمشغله هیئت مدیره باشگاه پاس بر عدم تمرکز و آرامش باشگاه پاس همدان افزوده و برگزار نشدن جلسه هیئت مدیره بر نگرانی هواداران، مردم ورزش‌دوست و اهالی رسانه و خبرنگاران ورزشی استان افزوده است.

از پنج نفر عضو اصلی هیئت مدیره باشگاه پاس تنها علی‌محمد آزاد شخصیت حقوقی این هیئت محسوب می‌شود که بر طبق اساسنامه استاندار همدان ریاست هیئت مدیره این باشگاه را بر عهده خواهد داشت و بقیه اعضای بهروز مرادی، امیر خجسته، حمیدرضا حاجی‌بابایی و عبدالحمید رمضانی بر اساس شخصیت حقیقی خود عضو هئیت مدیره سبزپوشان همدانی‌ها هستند.

این ترکیب هیئت مدیره قطعاً می‌تواند برای آینده پاس با این اوضاعی که گرفتار آن هست مؤثر باشند اما با وجود اعلام باشگاه و ارسال نامه و درخواست جلسه هیئت مدیره این اتفاق نیافتاده است.

ممکن است این بلاتکلیفی در وضعیت مدیریت، کادر فنی و همچنین بازیکنان ضربه بزرگی به این تیم ریشه‌دار فوتبال کشورمان می‌زند.

سکوتی که آقایان هیئت مدیره بر آن اصرار دارند باعث شده تا این روزها اوضاع پاس در همدان بدتر از قبل شود و کسانی که هیچ سررشته و اطلاعاتی از مدیریت در فوتبال ندارند از دیوار کوتاه شده پاس بالا می‌روند تا خود را مطرح کنند.

این روزها بازار شایعات در همدان خیلی داغ است؛ گزینه‌های مختلفی برای گرفتن سکان هدایت باشگاه پاس در همدان مطرح می‌شوند. برخی هم این وسط خودی نشان می‌دهند. یکی از این افراد یکی از خبرنگاران ورزشی همدان است که سعی کرده در بین اسامی مطرح شده ابرویی باز کند و اسم خودش را هم جا کند. مشخص نیست این بحث‌ها از کجا آب می خورد؟

اما چیزی این روزها نگران کننده است صحبت‌هایی است که دهان به دهان پیچیده و بین همه پخش می‌شود.

در این آشفته بازار که همه به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند این‌ها هم خود خبری است که چشم‌ها را از حدقه بیرون می‌زند و گاه باعث مزاح و تفریح مخاطبان هم می‌شود!

پاس اگر سال‌ها در همین جایگاه بماند باز هم پاس است و تیمی به بزرگی پاس مدیر بزرگ می‌خواهد.

به فرض اینکه یک خبرنگار از لحاظ سابقه کاری بیشترین و بزرگترین عدد را به خود اختصاص داده باشد، اما آیا این کافی است؟ آیا بزرگی عدد از لحاظ سابقه کاری آن هم در جامعه رسانه‌ای برای پاس نان و آب خواهد شد؟ آیا جایگاه پاس تحقیر نمی‌شود؟ اصلاً با کدام سابقه مدیریتی در فوتبال و ورزش؟ با کدام دلیل و برهان؟ چگونه این حکایت را در ذهن خود پرورش دهیم که یک خبرنگار ساده به صندلی مدیرعاملی پاس تکیه خواهد زد؟ یعنی دیگر این قدر قحط‌الرجال شده است؟

سکوت مدیران ارشد باشگاه پاس در صورتی که ادامه‌دار شود بیشترین ضربه را این تیم و بعد از آن به هواداران همدانی که دلخوشی‌شان وجود این تیم در شهرشان است.

آقایان اگر به هر دلیلی دوست ندارند که تیم پاس در همدان باشد و تیم‌داری در حد حرفه‌ای و به گونه‌ای که برای صعود به لیگ برتر بسته شود را ندارند خیلی شفاف اعلام کنند تا این بلاتکلیفی از مردم و خبرنگاران دور شود.

وجود 5.5 میلیارد تومان بدهی در حسابداری باشگاه پاس کار را برای هر مدیری سخت‌تر از قبل خواهد کرد و برای بودجه جاری امسال تا یک تیم برای لیگ برتر صعود کند حداقل 4 میلیارد تومان نیاز است و باید منتظر باشیم ببینیم که هیئت مدیره و اعضای آن می‌توانند حداقل 10 میلیارد تومان برای این باشگاه فراهم کنند یا خیر؟

در حال حاضر از همه دلسوزان ورزش استان و کسانی که تا امروز برای بزرگی و حفظ صلابت ورزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین تلاش کردند و زحماتی را متحمل شدند می‌خواهیم برای روشن شدن تکلیف تیم با ریشه پاس که مالکان اصلی آن 8 هزار شهید گرانقدر استان همدان هستند اقدامی عاجل را در دستور کار خود قرار دهند.

مردم همدان تاوان فرصت‌سوزی در ورزش را بارها دادند اما امیدواریم با ورود به موقع مسئولان برای اعتلای ورزش همدان گام‌های موثری برداشته شود.

=========

فرشید گل‌محمدی

=========

انتهای پیام/89020/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول