اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان صورت گرفت

برگزاری جشن گلریزان در بیجار/ آزادسازی زندانی جرایم غیرعمد

جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور مسئولان و خیرین شهرستان بیجار برگزار شد.

برگزاری جشن گلریزان در بیجار/ آزادسازی زندانی جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، جشن گلریزان جشن همدلی با نیازمندان است و برای تقویت و بهره‌گیری از این فرصت الهی بهترین کار کمک به نیازمندان است و خوشا به حال بندگان شایسته و نیکوکار خدا که به خوبی از این لحظات ناب استفاده می‌کنند تا توشه‌ای برای آخرت خود ذخیره کنند.

این جشن فرصتی مغتنم برای یاری رساندن به زندانیان جرائم غیر عمد است که به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردند، این آیین پر از فضیلت در شهرستان بیجار همچون دیگر نقاط کشور در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

امام جمعه بیجار سه‌شنبه شب در این مراسم معنوی که در آمفی تئاتر مجتمع امیرنظام گروسی با حضور مسئولان و جمع کثیری از خیرین و نوع دوستان بیجاری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: احسان و نیکوکاری ماندگار و جاودانه است و رنگ خدایی می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی مرادی خاطرنشان کرد: این آیین حسنه فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه است.

امام جمعه بیجار مشارکت در این مراسم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی را مصداق بارز نیکوکاری دانست و بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم‌ها تقویت روحیه نیکوکاری، عفو و بخشش و همچنین کمک کردن به افراد نیازمندی ناخواسته دچار آسیب شده‌‌اند، است.

مرادی با اشاره به قدمت جشن گلریزان از دیرباز در بین مردم نیکوکار ایران اسلامی، گفت: در این مراسم با یاری خیرین به کمک زندانیان جرائم غیرعمد شتافته تا به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز گردند.

وی در پایان علت انتخاب نام گلریزان برای این جشن‌های معنوی، بهره‌گیری از سنت حسنه خیران در کمک به نیازمندان جامعه بیان کرد و افزود: پیروی از سیره بزرگ مددکار جهان اسلام حضرت علی(ع) که در راه برقراری عدالت در محراب عشق دراین ماه به دیدار معشوق شتافت از دیگر اهداف نام گزاری این آیین حسنه به نام جشن گلریزان است.

بر اساس اظهارنظرهای مدیر زندان شهرستان بیجار، 27 زندانی جرایم غیرعمد در زندان بیجار وجود دارد که آزادسازی انها نیاز به 502 میلیون تومان است.

در پایان این مراسم معنوی کمک‌های نقدی خیرین بیجار برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/79015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول