اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل عنوان کرد

مقاوم‌سازی 160 کلاس درس در اردبیل

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از مقاوم‌سازی 160 کلاس درس در یک سال گذشته در سطح استان اردبیل خبر داد.

مقاوم‌سازی 160 کلاس درس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور عصر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های نوسازی مدارس در اردبیل اظهار داشت: همچنان از محل اعتبارات تخریب، بازسازی و اعتبارات استانی و ملی برنامه مقاوم‌سازی در اولویت جدی قرار دارد به طوریکه ما سعی و تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا دانش‌آموزان در یک ساختمان ایمن و اطمینان‌بخش به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی با یادآوری اینکه بازسازی 91 کلاس درس در اولویت جدی قرار گرفته است، تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد بازسازی این تعداد کلاس درس تا مهر ماه تکمیل شده و تحویل آموزش و پرورش شود.

وحدتی‌پور خاطر نشان کرد: بازسازی زمانی صورت می‌گیرد که استانداردهای فضای فیزیکی آموزشی به دلیل فرسودگی ساختمان موجود نباشد.

این مسئول اضافه کرد: بازسازی بیشتر در مناطق محروم و روستایی صورت گرفته و در مناطق شهری مرمت و تجهیز واحدها به امکانات جدید در اولویت است و بازسازی به ندرت اتفاق می‌افتد.

وی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کاری نوسازی مدارس را ارتقای کیفی و کمی فضاهای آموزشی توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه شناسنامه فنی برای واحدهای احداثی و فضاهای آموزشی صادر شده تا برخی از نواقص و کوتاهی‌ها در این زمینه فرصت کار و تلاش را از ما سلب نکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: با شناسایی مدارس مستعد نوسازی و بازسازی بستر بهبود فضاهای فیزیکی ضروری به نظر می‌رسد.

وحدتی‌پور بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از 160 کلاس درس در مناطق و نواحی مختلف استان اردبیل نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی یادآور شد:‌ در حال حاضر در ساختمان‌های جدیدالاحداث مدارس توجه به موارد ایمنی ساختمان با دقت بیشتر کنترل شده و مورد نظر قرار گرفته است.

وحدتی‌پور در ادامه افزود: نوسازی کلاس درس و احداث کلاس درس جدید به موازات هم و به تشخیص کارشناسی در مناطق مختلف شهری و روستایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/62001/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول