اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن خراسان‌رضوی باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار و مسکن روستایی از جمله اولویت‌های بنیاد مسکن خراسان‌رضوی باشد.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن خراسان‌رضوی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات بانکی اظهار کرد: مکاتباتی بین بنیاد مسکن و استاندار مبنی بر پیگیری اقدامات صورت گرفته از سوی بانک‌ها در پرداخت وام برای بازسازی اماکن زلزله‌زده نیشابور صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون 129 هزار و 984 نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که نزدیک به 90 درصد مواردی که در مرحله پایان کار پروژه قرار داشتند از تسهیلات بهره‌مند شدند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی از بانک‌های عامل خواست تا در راستای روان‌سازی فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اقدام و به تعهدات خود عمل کنند.

واحدی ادامه داد: از آن جا که خراسان‌رضوی یکی از استان‌های مستعد وقوع حوادث غیرمترقبه است مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار و مسکن روستایی از جمله اولویت‌هایی است که از بنیاد مسکن انتظار می‌رود دستورالعمل‌های لازم در این مورد را تهیه و ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به مصوبه اخیر شورای مسکن استان که با حضور مقام عالی وزارت در استان برگزار شده بود، اظهار داشت: برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و تعهد ایجاد شده در این مورد اعتبار مورد نیاز از سوی بانک عامل تامین شده است.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای تخصصی با عضویت نمایندگان بنیاد مسکن، بانک‌ها و  مدیرکل مدیریت بحران استانداری به منظور بازدید از شهرهای نیشابور، خرو و فیروزه، بررسی مشکلات مسکن‌های آسیب‌دیده از سوانح طبیعی در این مناطق و رفع مشکلات آنها با بانک‌های عامل ایجاد و گزارش آن در جلسه آینده برای اتخاذ تصمیمات لازم ارائه شود.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول