اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

تسهیلات مقاوم‌سازی به شهرهای زیر 25 هزار نفر تعلق می‌گیرد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی علاوه بر روستاها هم اکنون به شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز تعلق می‌گیرد.

تسهیلات مقاوم‌سازی به شهرهای زیر 25 هزار نفر تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده ظهر امروز در جلسه کار گروه تامین مسکن استان اردبیل با اشاره به شرح وظایف جدید کار گروه تخصصی تامین مسکن ابلاغی از وزارت کشور اظهار داشت: هدف این کار گروه هدایت قبل و بعد از سوانح و بلایای طبیعی می‌باشد.

وی وظایف تخصصی این کار گروه را در چهار رکن پیشگیری، آمادگی، مقابله قبل از وقوع حادثه و بازسازی و باز‌توانی بعد از حادثه عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: امیدوارم با اجرای به موقع مانور و آموزش و اطلاع‌رسانی در پیشگیری و یا بازسازی اقدامات به موقعی را داشته باشیم.

حاج‌علیزاده با اشاره به اینکه هر سال 100 مورد زلزله‌ریز و درشت در استان اردبیل اتفاق می‌افتد، یادآور شد: به همین دلیل بنیاد مسکن در زمینه مقاوم‌سازی مساکن روستایی تلاش زیادی انجام داده است.

این مسئول تاکید کرد: در سال‌های گذشته تسهیلات مقاوم‌سازی علاوه بر روستاها به شهرهای زیر 12 هزار نفر پرداخت می‌شد که اکنون به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به عملکرد مطلوب در این عرصه گفت: خوشبختانه استان اردبیل اولین استانی است که توانست سهمیه مقاوم‌سازی در سال 90 اجرا در سال 91 را 100 در‌صد جذب کند.

حاج‌علیزاده با اشاره به زلزله 2/6 ریشتری در شهرستان اهر در سال 91 ابراز داشت: ارزیابی خسارت و شناسائی درصد تخریب‌ها از اقدامات انجام گرفته در ساعات اولیه این حادثه بود که بعد از طی این مرحله همزمان با آغاز احداث ساختمان‌ها پخش و نصب اسکان موقت با کانکس‌هایی به ابعاد 12 متر به صورت پانل صورت گرفت.

وی گفت:‌ همچنین برای اولین‌بار در بازسازی از کانکس‌های دامی به ابعاد 18 و 24 متری به تعداد 1000 واحد دامی در روستاها نصب شد.

رئیس کار گروه تخصصی مسکن استان اردبیل یکی از روش‌های ایجاد سرعت در احداث ساختمان‌ها در زلزله اهر را استفاده از اسکلت پیچ و مهره در مناطق زلزله‌زده اعلام کرد و ادامه داد: ما به غیر از اسکلت، اکثر مصالح ساختمانی مورد نیاز ستاد معین بازسازی را در حدود 5 میلیارد تومان از داخل استان اردبیل تامین کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود به بیان آخرین آمار روند بازسازی پرداخت و گفت: از تعداد یک هزار و 518 واحد مسکونی سهمیه قطعی، پی‌کنی، آرما‌تور‌بندی و بتن‌ریزی فنداسیون و نصب اسکلت فلزی و شناژ قائم و بتن سقف به صورت 100 درصد اجرا شده است و آجرچینی به تعداد یک هزار و 473 واحد مسکونی یعنی حدود 97 درصد و 95 درصد از واحدهای مسکونی بازسازی شده اتمام یافته است.

انتهای پیام/62003/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول