اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت کاری مسئولان است

فرماندار خلخال گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت کاری مسئولان شهرستان خلخال در راستای حل مشکلات اهالی این مناطق است.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت کاری مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن شهری و روستایی شهرستان خلخال اظهار داشت: از سال 84 تاکنون بیش از 4 هزار و 307 فقره پایان کار ساختمانی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان خلخال صادر شده است.

محمدی یادآور شد: سهمیه سال 90 شهرستان خلخال 645 واحد بود که در سال 91 با ضریب 100 درصد معرفی، عقد قرارداد با بانک و پرداخت تسهیلات و اقدام به ساخت شده است. از سال 84 و آغاز برنامه مقاوم‌سازی مسکن روستایی 5 هزار و 518 نفر در شهرستان خلخال به بانک‌های عامل معرفی شده و 4 هزار و 307 نفر پایان کار ساختمانی گرفته‌اند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود سهم ابلاغی مقاوم‌سازی مسکن روستایی را 880 واحد در سال 92 اعلام کرد و بیان داشت: تا یک ماه آینده 50 درصد از این 880 واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات مقاوم‌سازی معرفی خواهند شد.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی در روستاها عنوان کرد: مقاوم‌سازی از جنبه‌های مختلف از جمله آبادانی و عمران روستا، جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کشاورزی در روستا و از همه مهمتر جلوگیری از خطرات و حوادث و زلزله برای روستاییان اهمیت دارد و این امر در اولویت کاری مسئولان در روستاها قرار گرفته است.

محمدی با تقدیر از شعبات بانک‌های عامل شهرستان خلخال و بخش‌های تابعه افزود: تعامل با مردم در راستای ایجاد مساکن مقاوم در روستا‌ها قدردانی مردم از مسئولان و دعای خیر آنها را به دنبال دارد و باید تلاش کنیم که سهمیه ابلاغی شهرستان خلخال در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شده و در روستاها ساخت و ساز جریان یابد.

وی با اشاره به محدودیت فصل‌ کاری در شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی و بانک‌های عامل این امر را در نظر داشته باشند که در شهرستان خلخال فصل کاری محدود است و باید از این فرصت محدود استفاده بهینه صورت گیرد تا کارها با سرعت بیشتری روند اجرایی پیدا کند.

فرماندار شهرستان خلخال از بانک‌های عامل خواست تا سفته زنجیره‌ای را از روستاییان به عنوان ضمانت قبول کنند تا اهالی منطقه بیشتر از این دچار مشکل در مقاوم‌سازی مسکن روستایی نشوند.

محمدی ادامه داد: ساکنان روستاها در شهرستان خلخال با رغبت از این تسهیلات مقاوم‌سازی که دولت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای بهسازی واحدهای روستایی در اختیار آنها قرار می‌دهد، استقبال می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن مهر شهرستان خلخال نیز اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود تعاونی‌های مسکن مهر نهایت جدیت خود را در راستای تسریع در اتمام واحدهای باقی‌مانده در شهرک‌های بهشتی، دانش و ایثار به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه از سوی فرمانداری شهرستان از روسای بانک‌های عامل که در ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی همکاری صمیمانه و جدی داشته‌اند با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد و مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گزارشی از عملکرد این نهاد در راستای مقاوم‌سازی مساکن روستایی ارائه داد.

انتهای پیام/62008/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول