اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‎بار در کشور صورت گرفت؛

طراحی سامانه تحت وب مشاوره و هدایت شغلی به معلولان

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان از طراحی سامانه تحت وب مشاوره هدایت شغلی و آموزشی به معلولان خبر داد و گفت: این سامانه از طریق «پایگاه‎های داده اونت» قابلیت بهره‎برداری بین‎المللی را نیز دارد.

طراحی سامانه تحت وب مشاوره و هدایت شغلی به معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با محوریت برنامه‎های هفته مهارت در گرگان اظهار داشت: سامانه مذکور با همکاری کارشناسان بهزیستی طراحی شده و یکی از مزایای این سامانه، قابلیت دو زبانه شدن آن است.

به گفته وی؛ رونمایی از سامانه تحت وب مشاوره و هدایت شغلی که جامعه هدف بهزیستی را دربرمی‎گیرد ‎روز شنبه؛ پنجم مردادماه سال‎جاری با حضور استاندار گلستان به بهره‎برداری خواهد رسید.

ارتقاء فرهنگ مهارت‎آموزی ضرورت ترویج آموزش‎های فنی و حرفه‎ای را مشخص می‎کند

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان با اشاره به گرامیداشت هفته مهارت بیان داشت: 31 تیرماه لغایت ششم مردادماه به عنوان «هفته مهارت» نامگذاری شده است تا در راستای ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‎آموزی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت‌آموختگان در جامعه ایفای نقش کند.

تیرانداز با بیان اینکه ششم مرداد «روز ملی کارآفرینی و آموزش‎های فنی و حرفه‎ای» است، تاکید کرد: ارتقاء فرهنگ مهارت‎آموزی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت‎آموختگان ضرورت ترویج آموزش‎های فنی و حرفه‎ای را در جامعه برای همگان روشن و مبرهن می‎کند.

وی در خصوص برنامه‎های هفته مهارت در گلستان خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد بزرگداشت، سخنرانی قبل از خطبه‎های نماز جمعه، دعوت از مسئولان استانی و شهرستانی برای حضور در مراکز فنی و حرفه‎ای، دیدار با ائمه جمعه، تجلیل از مربیان و مدیران نمونه در بخش‎های دولتی و غیردولتی، مسابقات ورزشی از مهمترین اقدامات پیش‎بینی شده در هفته مهارت است.

برنامه‎ریزی مهارت‎محور پشتوانه حماسه اقتصادی و لازمه توسعه پایدار

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان متذکر شد: همه اقدامات انجام شده برای این است که بتوانیم «برنامه‎ریزی مهارت‎محور پشتوانه حماسه اقتصادی و لازمه توسعه پایدار» را در جامعه نهادینه کنیم تا این مهم بتواند سهم برتر منابع انسانی کشور را در افق 1404 به خوبی نشان دهد.

تیرانداز با بیان اینکه یکی از ویژگی‎های جامعه ایرانی در افق 1404 برخورداری از دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فناوری است، گفت: جامعه ایرانی باید در افق چشم‎انداز متکی به سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال 1391 اذعان کرد: در حوزه دولتی 4 میلیون و 251 هزار و 230 نفر ساعت آموزش، برای 24 هزار و 379 نفر اجرا شد و در حوزه غیردولتی نیز 5 میلیون و 42 هزار و 399 نفر ساعت آموزش، برای 32 هزار و 53 نفر انجام گرفت.

گلستان 3.6 درصد از ظرفیت آموزش‎های غیردولتی کشور را به خود اختصاص داد

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه گلستان 3.6 درصد از ظرفیت آموزش‎های غیردولتی کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: با وجودی که گلستان 2.3 درصد جمعیت کشور را داراست اما به لحاظ ظرفیت آموزش‎های غیردولتی در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

تیرانداز با اشاره به اینکه 362 آموزشگاه فعال ثبت شده در پرتال این اداره کل وجود دارد، اذعان کرد: در ارزیابی‎های انجام شده اداره کل فنی و حرفه‎ای گلستان در زمینه آموزش‎های غیردولتی رتبه سوم کشور را به دست آورده است.

وی افزود: تعداد دوره‎های اجرا شده در هر آموزشگاه گلستان 9.7 درصد بوده است در حالی که میانگین کشوری 8.4 درصد اعلام شده و نشان می‎دهد گلستان در این زمینه از میانگین کشوری در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

رتبه گلستان در زمینه بهره‎برداری از مراکز ثابت شعب شهری بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان اظهار داشت: تعداد کارآموزان برای هر آموزشگاه 88.3 نفر بوده و میانگین کشوری 75 نفر بوده است.

به گفته تیرانداز؛ تعداد کارآموز به ازای هر مربی، 44.8 نفر بوده و میانگین کشوری در این حوزه 37 نفر است.

وی با اشاره به شاخصه‎های ارزیابی در بخش دولتی بیان داشت: در زمینه بهره‎برداری از مراکز ثابت شعب شهری و پادگان‎ها، گلستان از میانگین نرخ کشوری در رتبه‎ای بالاتر قرار دارد.

انتهای پیام/83001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول