اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان عنوان کرد

فعالیت 3 مرکز علمی با 400 دانشجو در استان هرمزگان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: 317 نفر در سطح استان آموزش‌های مهارتی را در قالب "جوار دانشگاه" فرا گرفتند و همچنین سه مرکز علمی با 400 دانشجو نیز در استان در این زمینه فعالیت دارد.

فعالیت 3 مرکز علمی با 400 دانشجو در استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی امروز در چهارمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان که با هدف ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین به مناسبت هفته مهارت در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، با بیان اینکه تغییر نگرش در مباحث آموزشی در تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه اقتصاد و تولید تاثیرگذار است، افزود: اشتغال بدون توجه و تأکید بر مهارت‌آموزی پایدار نبوده و ثمره و نتیجه مطلوبی نیز به همراه نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و ترغیب سطوح مختلف جامعه به کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش‌های نظری خودکفایی ملی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته راستی، توسعه و تقویت مهارت‌آموزی علاوه بر تامین نیاز اشتغال استان، بستر اشتغال پایدار را نیز به دنبال دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان قطب تولید فولاد و آلومینیوم است، بیان داشت: اشتغال مولد از طریق حرفه‌آموزی به وجود می‌آید و باید با دوراندیشی، فرصت‌های شغلی و کارآفرینی بهتر با تکیه بر تخصص و همچنین رشته‌های آموزشی پیشرفته فراهم آید.

وی همچنین بر ضرورت احیای نظام استاد و شاگردی نیز تاکید کرد.

آموزش 26 هزار نفر توسط فنی حرفه‌ای هرمزگان

در ادامه این نشست مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته، طراحی و استقرار دوره‌های مهارتی ویژه زنان، شناسایی ظرفیت‌های اشتغال، رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان، نیازسنجی آموزش‌های روستایی، بهره‌گیری از ظرفیت مراکز بین‌المللی تحقیقاتی و آموزش عالی مناطق آزاد، ارائه آموزش‌های لازم به کسب و کارهای خانگی و صنایع کوچک و مشاوره و هدایت شغلی را از عمده وظایف این اداره کل عنوان کرد.

عزت الله اردشیری افزود: در راستای ارتقای مهارت آموزی سال گذشته بیش از 26 هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در دو بخش دولتی و آزاد در 9 شهرستان استان فرا گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجربه کاری به همراه داشتن مهارت و مدرک دانشگاهی می‌تواند فرصت مناسبی را در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند شغلی در خور توان خود را داشته باشند، گفت: 317 نفر آموزش‌های مهارتی را در قالب "جوار دانشگاه" فرا گرفتند و همچنین سه مرکز علمی با 400 دانشجو نیز در استان در این زمینه فعالیت دارد.

اردشیری با بیان اینکه بستر اشتغال پایدار در سایه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برقرار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر خروجی دانشگاه‌ها منجر به بازار کسب و کار، تولید و اشتغال شود، قطعا موفقیت حاصل شده است.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: توجه دولت خدمتگزار در حوزه مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات فرصتی مناسبی را فراهم آورده تا متقاضیان بتوانند از ظرفیت‌های اشتغال استفاده کنند که با پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این زمینه و حرفه‌آموزی از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای، بستر اشتغال پایدار و مولد فراهم شود.

اردشیری اضافه کرد: در کنار این اقدامات، سعی شده مراکز آموزشی خود را در جوار دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها و مجموعه‌های پر جمعیت دایر کنیم تا قشر عظیمی از جوانان بیکار با حضور در این مراکز بتوانند در رشته و شغل مورد نظر و علاقه خود مهارت‌های واقعی را یاد بگیرند.

وی بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای، دیدار با امام جمعه، برگزاری مسابقات مهارت، نشست مطبوعاتی و پخش زیرنویس از طریق صدا و سیمای مرکز را از جمله برنامه‌های مهم هفته مهارت (31 تیر – 6 مرداد) ذکر کرد.

انتهای پیام/2310/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول