اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

احداث 10 هزار واحد روستایی در هرمزگان با اولویت بشاگرد

استاندار هرمزگان از احداث 10 هزار واحد روستایی در استان با اولویت بشاگرد به منظور تامین مسکن مناسب برای کپرنشینان خبر داد.

احداث 10 هزار واحد روستایی در هرمزگان با اولویت بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در جلسه ستاد بازسازی بشاگرد با تاکید بر ضرورت تسریع در امر بازسازی بشاگرد اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید تمام توان خود را برای بازسازی بشاگرد به کار گیرند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، بنیاد مسکن موظف است نسبت به مطالعه و احداث 10 هزار واحد مسکونی روستایی در سال‌های 92 تا 94 با اولویت روستاهای بشاگرد اقدام کند.

استاندار هرمزگان در تشریح مصوبه هیئت دولت از اعطای تسهیلات 150 میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد به این واحدها خبر داد و افزود: بانک عامل موظف است نسبت به استقرار نمایندگی یا شعب سیار در شهرستان بشاگرد برای جلوگیری از رفت و آمد متقاضیان و تسهیل در انجام امور اداری اقدام کند.

عزیزی با اشاره به اعطای کمک بلاعوض 30 میلیون ریالی به متقاضیان این واحدهای روستایی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی موظف است از محل اعتبار مصوب مبلغ 30 میلیون ریال کمک بلاعوض برای احداث هر واحد مسکونی تامین کند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بهزیستی نیز موظف هستند مبلغ 30 میلیون ریال به صورت بلاعوض برای ساخت هر واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش خود به صورت بلاعوض پرداخت کنند.

وی ادامه داد: وزرات نیرو تمهیدات لازم به منظور تامین امکانات زیربنایی آب و برق نقاط تجمیع و اتصال انشعابات به صورت رایگان برای واحدهای ساخته شده را انجام می دهد.

استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر ضرورت تسریع در بازسازی بشاگرد خطاب به دستگاه‌های خدمات رسان گفت: ستاد بازسازی بشاگرد نباید برای لحظه‌ای معطل آب و برق بماند.

وی با اشاره به ضرورت حل مشکل کمبود آب در منطقه زلزله‌زده خواستار حفر چاه در هر نقطه‌ای که احتمال وجود آب دارد توسط آبفای روستایی و شهری شد.

عزیزی با تاکید بر این نکته که مناطق زلزله زده بهتر از گذشته ساخته می‌شود، تصریح کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم مصمم هستیم ،با عنایت خداوند تبارک و تعالی، تلاش و همت مسئولان مناطق زلزله زده را بهتر از گذشته بسازیم.

وی با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده با سرعت ادامه دارد، بیان داشت: بازسازی با سرعت هرچه بیشتر در دست اجراست و ساخت اماکن عمومی ،تاسیسات زیربنای منطقه زلزله زده با سرعت دنبال می‌شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به تقاضای کسانی که منازل آنها در روستاها آسیب ندیده اما خواستار جابه‌جایی محل سکونت خود هستند، ابراز داشت: دولت آمادگی دارد زمین و تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد تا نسبت به احداث واحد مسکونی جدید اقدام نمایند.

انتهای پیام/2310/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول