اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرودگاه کرمان

دارنده مدال طلای المپیاد جهانی زیست‌شناسی مورد استقبال قرار گرفت + تصاویر

در کرمان و با حضور مسئولان استان از دارنده مدال طلا المپیاد جهانی زیست‌شناسی استقبال شد.

دارنده مدال طلای المپیاد جهانی زیست‌شناسی مورد استقبال قرار گرفت + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز امیر اشرف‌گنجویی دارنده مدال طلای دوره 24 مسابقات جهانی زیست‌شناسی به کرمان بازگشت و در فرودگاه بین‌المللی کرمان مورد استقبال معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مدیران و دانش‌آموزان مدرسه علامه حلی کرمان قرار گرفت.

این دانش آموز کرمانی در بیست و چهارمین المپیاد جهانی زیست شناسی از دبیرستان علامه حلی ناحیه یک به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد و بار دیگر برای استان کرمان افتخار آفرید.

اعضای تیم ملی المپیاد زیست شناسی جمهوری اسلامی ایران با تیمی چهار نفره در این مسابقات شرکت کردند که در پایان اشرف گنجویی با دریافت مدال طلا باعث سرافرازی ایران اسلامی شد.

در این المپیاد تیم جمهوری اسلامی ایران با کسب دو مدال طلا و دو نقره رتبه چهارم جهان را کسب کرد.

بیست و چهارمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی روزهای 23 تا 30 تیر «14 تا 21 جولای» با حضور دانش پژوهان‌جوان ایرانی در شهر برن سوییس برگزار شد.

امیر اشرف‌گنجویی در آیین استقبال اظهار داشت: امسال در مسابقات زیست شناسی 64 کشور شرکت کرده‌اند که من توانستم در بین 259 دانش‌آموزی که در این مسابقات حضور داشتند مدال طلا را کسب کنم و در مجموع تیم ایران در مقام چهارم دنیا در بین 64 کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از استان کرمان فقط من حضور داشتم، گفت: من بیش از چهار سال است که برای این مسابقات تلاش می‌کنم و هر هدفی که آدم دارد باید به همان میزان تلاش کند.

اشرف‌گنجویی افزود: جا دارد در این جا از زحمات پدر، مادر و مسئولان و معلمان خود تشکر کنم که آنها هم برای من زحمات زیادی کشیده‌اند.

اشرف‌گنجویی تصریح کرد: یکی از جالب‌ترین خاطرات این مسابقات برای من این بود، زمانی که نتایج مشخص شد کشورهای مسلمان شرکت کننده در این مسابقات آمدند و ضمن تبریک گفتند، شما موجب شدید نام اسلام در بین کشورهای غربی بالا رود و این افتخار من بود.

وی گفت: یکی از تلخ‌ترین خاطرات این مسابقات این بود که کشورهای اروپایی فکر می‌کردند ما برای کسب مدال برنز شرکت کرده‌ایم و قرار نیست رتبه طلا کسب کنیم، اما خدا را شکر با رتبه‌ای که کسب کردیم، مشت محکمی بر دهان آنها کوبیدیم.

اشرف‌گنجویی بیان کرد: به نظر من کسانی که می‌خواهند افتخاری را کسب کنند، باید در ابتدا تلاش کنند و ایمان به خدا داشته باشند و هیچ چیزی در به دست آوردن نتیجه تاثیر ندارد.

پدر امیر اشرف‌گنجویی گفت: تشکر می‌کنم از تمام مسئولان که در این مراسم شرکت کردند و بهترین روز زندگی من این روز است و او برای به دست آوردن این مدال حاصل تلاش کرد و زحمات شبانه‌روزی خود امیر و معلمان را گرامی می‌دارم که زحمات زیادی برای او کشیدند.

مادر امیر اشرف‌گنجویی اظهار داشت: من خیلی خوشحالم به خاطر اینکه امیر توانست اسلام را سربلند کند و به این افتخار می‌کنم.

وی عنوان کرد: از طریق باشگاه دانش‌پژوهان تهران این موفقیت را به ما اطلاع دادند و به دلیل توکل به خدا و برنامه‌ریزی، اعتماد به نفس و تلاش زیاد قبل از مسابقات اطمینان داشتم موفق می‌شود.

 

----------------------------

گزارش از محبوبه سعیدی

عکس از محسن رجب‌پور

---------------------------

انتهای پیام/80018/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول