اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد

کسب رتبه چهارم تیم ملی ایران در المپیاد جهانی مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از کسب رتبه چهارم تیم ملی ایران در المپیاد جهانی مهارت 2013 در بین 54 کشور جهان خبر داد.

کسب رتبه چهارم تیم ملی ایران در المپیاد جهانی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کورش پرند پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مسابقات جهانی مهارت از سال 1950 در دنیا آغاز شده و هر 2 سال یک بار در یکی از کشورهای عضو این مسابقات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 60 کشور دنیا عضو مسابقات جهانی مهارت هستند، گفت: تاریخچه حضور کشور ایران در این دوره از مسابقات به سال‌ 2001 باز می‌گردد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کشور ایران تا قبل از پیروزی انقلاب سه دوره در این مسابقات شرکت کرده است، بیان داشت: اطلاعات ریزی در مورد تعداد و یا رشته‌های که ایران در آن دوره در مسابقات شرکت کرده وجود ندارد ولی رتبه‌ای کسب نشده است.

به گفته پرند، کشور ایران در سال 2001 در المپیاد جهانی مهارت در کره جنوبی از بین 35 کشور شرکت‌کننده در جایگاه آخر قرار داشت.

وی با بیان اینکه سیر موفقیت‌های تیم ملی مهارت ایران در این المپیاد در هر دوره به صورت مرتب جلو رفته است، گفت: ایران در سال 2003 رتبه 30 را در بین 36 کشور شرکت‌کننده در این المپیاد که در سویس برگزار شد به دست آورد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین خاطرنشان کرد: تیم ملی مهارت ایران در سال 2011 در بین 46 کشور شرکت‌کننده رتبه ششم را کسب کرد و امسال هم با توکل به خدا تیم ملی مهارت ایران از بین 56 کشور توانست رتبه چهارم را از آن خود کند.

به گفته پرند، تیم ملی کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با شرکت در چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت در لایپزیک آلمان موفق به کسب دو مدال نقره، یک مدال برنز و 8 دیپلم افتخار شدند.

وی تصریح کرد:‌ کسب رتبه دوم در رشته‌های رباتیک و جواهرسازی و رتبه سوم رشته طراحی وب و همچنین 8 دیپلم افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم‌افزار، فناوری اتومبیل و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک از توفیقات تیم مهارت آموختگان جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات بود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه کشور ایران با 11 نفر رقابت‌کننده در 11 رشته در چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت در لایپزیک آلمان با حضور 65 کشور جهان شرکت کرده بود، تصریح کرد: ایران تنها کشوری بود که تمام اعضای تیم شرکت کننده‌اش موفق به دریافت مدال در این دوره از مسابقات شدند.

پرند در پایان خاطرنشان کرد: ما همواره در بحث گرفتن ویزا برای حضور در این مسابقات با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم اما اعضای تیم ملی مهارت با کسب عنوان‌های برتر افتخار بزرگی را برای ایران اسلامی رقم زده‌اند.

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول