اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

کسب نخستین مدال نقره ایران در المپیاد جهانی مهارت توسط جوان تبریزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسلم خواجویی با کسب مدال نقره و مقام دوم المپیاد جهانی مهارت درلایپزیک آلمان و نیز امید پالوایه با کسب دیپلم افتخار، برای نخستین‌بار توانستند مدال نقره جهانی را برای کشور کسب کنند.

کسب نخستین مدال نقره ایران در المپیاد جهانی مهارت توسط جوان تبریزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا سیابانی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون بعد از برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات و انتخاب اعضای تیم استانی، برنامه‌ریزی لازم برای آماده‌سازی کارآموزان برای شرکت در مرحله ملی این مسابقات در دست انجام است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربایجان‌شرقی، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ ها، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت فنی و توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، شناسایی و معرفی نخبگان به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

سیابانی ادامه داد: ارتقای سطح آموزش مهارت در کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت و شکل گیری بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های کشور تا سطح مهارت جهانی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود.

وی در ارزیابی از مزایای شرکت استان در این مسابقات هم گفت: تغییر نگرش مربیان و کارشناسان درباره ارتقای کیفیت آموزش‌ها، نحوه  ارزشیابی موثر از مهارت‌های کارآموزان، خرید تجهیزات کارگاهی برای پشتیبانی مسابقات و کاربرد آنها در فرآیند آموزش‌ها و اصلاح استانداردهای مهارتی از جمله این مزایاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی افزود: مسابقات مهارت فرصت گرانسنگی است که می توان آموزش های فنی و حرفه ای را از همه ظرفیت های آن منتفع ساخت.

سیابانی اذعان داشت: مسابقاتی مانند مسابقات ملی و جهانی مهارت موجب تشویق جوانان به کسب مهارت های علمی و صنعتی و نیز تعیین میزان مهارت و ارزیابی آموزش‌های عمومی در سطح استان و کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یکبار از سوی سازمان جهانی مهارت (WSI)  در یکی از کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در ایران برگزار و برگزیدگان نهایی  آن را برای شرکت درمسابقات جهانی اعزام می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از کسب مدال نقره و دیپلم افتخار توسط جوانان تبریزی در مسابقات جهانی مهارت-آلمان 2013 خبر داد و ابراز کرد: سلم خواجویی مدال نقره و مقام دوم المپیاد جهانی مهارت درلایپزیک آلمان و امید پالوایه با کسب دیپلم افتخار در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت – آلمان 2013 را کسب کردند.

وی بیان داشت:چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت در کشور آلمان برگزار شد و دو جوان تبریزی از سیزده عضو تیم ملی مهارت کشور توانستند با کسب مدال نقره و دیپلم افتخار به تبریز بازگردند.

سیابانی متذکر شد: تیم مهارت کشور در طی چند دهه گذشته نتوانسته بود مدالی در این مسابقات کسب کند ولی به همت جوانان کشور و نیز استان توانست با کسب 2مدال نقره و یک برنز و 8دیپلم افتخار مقام چهارم جهان را به هم میهنمانمان هدیه کند.

وی در پایان تأکید کرد: علاوه بر این دو جوان ، دو نفر از کارآموزان استان نیز که در قالب تیم استان گیلان در رشته ساخت و تولید تیمی توانستند دیپلم افتخار جهانی این رشته را کسب کنند.

انتهای پیام/60002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول