اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان تیر ماه سال جاری صورت گرفت

اتمام 45 درصد پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم تا پایان سال مالی 91 حدود 45 درصد پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانیم.

اتمام 45 درصد پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی

علی رزم‌جو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: با پایان سال مالی از فرمانداران و مسئولان اجرایی انتظار می‌رود اعتبارات سال مالی گذشته را جذب کنند و اعتبارات سال جاری را نیز به تأخیر نیندازند‌.  

وی با اشاره به اینکه اعتبار ابلاغی به استان در سال 91، 6 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که حدود 35 درصد آن تخصیص یافته است، گفت: از یک‌هزار و 400 پروژه به صورت پیمانی، یک‌هزار و 120 پروژه به صورت امانی و 30 پروژه نیز پیمانی و امانی است.

وی با بیان اینکه روند پیمانی کردن پروژه‌ها در استان مناسب انجام شده است، افزود: در چند هفته گذشته حدود 350 پروژه عمرانی مورد بازدید قرار گرفته است.

رزم‌جو ادامه داد: تعریض جاده ارومیه به میاندوآب، راه‌آهن ارومیه، تعریض جاده ایواوغلی به خوی و خوی به سلماس و آبرسانی به روستاها از برنامه‌های اولویت‌دار برای تخصیص اعتبارات سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال مالی 91 حدود 45 درصد پروژه‌های در دست اقدام را به پایان برسانیم، تصریح کرد: با ابلاغ بودجه استانی 92، با توجه به اولویت‌بندی‌ها اعتبارات را هرچه زودتر به شهرستان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

این مسئول به سیاست‌های اجرایی استان در بخش اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای در سال 92 اشاره کرد و گفت: تامین اعتبارات مصوبات سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، تامین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام، تامین اعتبار پروژه‌های سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی و جلوگیری از اجرای هرگونه پروژه مطالعه نشده از جمله این اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با نگاه مناسب به چشم‌انداز بیست ساله کشور، برنامه پنج ساله و بودجه سال جاری، برنامه‌ای هدفمند و کاربردی در حوزه اجرا و جذب اعتبارات سال جاری در پیش گیرند.

انتهای پیام/61009/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول